20 лв. такса "стол" в ресторант в Созопол

Ресторант в Созопол начислява по 20 лева за резервиран стол, става ясно от сигнал, публикуван от потребителка във Facebook на име Василена Влахова.

"Ужасно обслужване и отношение, изключително грубо и неуважително. Таксуваха ни по 20 лв. за всеки свободен стол на масата", пише тя, като прибавя снимка на бележката от созополското заведение "Милос".

От общата сметка на група от четирима души в размер на 254.10 лв. се оказва, че 80 лв. са начислени под графата "Резервиран стол / Свободни други" с единична стойност 20 лева.

Подобна платена "услуга" като резервация на свободен стол не е описана никъде в менюто, посочва Влахова. Тя твърди, че управителят на заведението е "обиждал и изгонил" нея и приятелите й, след като е поискала да разбере защо са начислили 80 лева над консумираните продукти.

"Да таксуваме незает стол ни се случва за първи път, нямаме такава практика. В конкретния случай клиентите се държаха изключително зле, не ни бяха предупредили, че ще са с 4 души по-малко. В крайна сметка, те не са заплатили тази такса", казва в интервю за Офнюз управителят на "Милос" Тони Матеев.

Клиентката на заведението твърди, че тя и приятелите й са предупредили изрично салонната управителка на ресторанта, че не очакват повече хора.

#3 Reality Liberation Front 09.08.2017 в 19:08:52

@ peta_wawa Кой е тоя нещастен свят в който живееш ве петя_вава, в който ресторанта ИМАЛ ПРАВО да си глобява клиентите? Тва и през ерата на Балкантурист щеше да свърши с тупаник по келнера и управителя...

#4 bludniq_sin 09.08.2017 в 19:43:48

Видях снимка - аз ако съм ще сезирам НАП защото това не е касов бон - липсват съответните реквизити. Да направят справка в системата дали това, което са получили / т.нар. "марка"/ фигурира и в справките за издадени касови бележки. Ако не - затваряш за 20 дни или 30 дни и честито на печелившите- те да си обжалват докато НЕ РАБОТЯТ. Ай ша ва таковам у печалбарчетата нещастни!

#5 Mihail Voham.10212404574660682 09.08.2017 в 21:02:07

Зловещ ресторант, зловещо обслужване ! Моля , дайте името на ресторанта и адреса в Созопол, та да не се излъжем да отидем при тези гадни печалбари!

#6 deowin 09.08.2017 в 21:45:28

Доста вероятно ми се струва историята да е от стандартния за България вид "няма невинни, всички се държат като пълни идиоти". Клиентите са направили резервация за 4 души повече, понеже се чувстват привилегировани ("клиентът винаги има право"!), са решили, че са правото си да бъдат пълни идиоти и изобщо да не им дреме за загубения заради тях бизнес на ресторанта. Ресторантьорът пък решил, че е в правото си да бъде пълен идиот и да си го избие от джоба на клиентите. Когато всички се мислят за гъзари, държат се като гъзове, и единствената им грижа е собственият им гъз, резултатът е, че накрая всички се чувстват нагъзени. Това е статуквото в България.

#7 Виктория Пенелопова 07 09.08.2017 в 22:13:43

Коерктност, ключовата дума е КОРЕКТНОСТ! Ако тези, които правят резервации за 8 разбират, че няма да са 8, а ще са 4, ТРЯБВА да звъннат един телефон и да предупредят. Ако ресторантчето е малко, 4 празни стола, с евентуално приготвени предварително салати и още 5-6 такива случаи през седмицата.....това си е фалит. И затова е измислено капарото. Българинът най-го боли, когато му бръкнеш в джоба.

#9 Reality Liberation Front 10.08.2017 в 07:54:25

@ петя вава, Тва ша да е фентъзи-то в което живееш...Колко е глобата за изпусната вилица по вашио край?

#10 zarzavat 10.08.2017 в 09:30:55

Ако заведението е поставило нещата коректно, т.е. предварително да е уведомило гостите, че има един вид задължителна консумация от 20 лв на резервирано място, защо пък да не ги таксуват ?! Вече е друго дали имаме манталитет и култура... Аз примерно редовно по нощните заведения правя резервации за 6-8-10 човека, а ходим 2-3-4. Щот редовния номер беше като резервирам 4 места и отида да ми дадат един или макс два стола... и после се започват разправии, а пък уж сме излезли да се забавляваме...

#11 dedo adji 10.08.2017 в 09:45:02

174лв за 4 души не е сметка от крайпътно капанче. В ресторант на 1км от морето, с отлична кухня, светкавични келнери и жива музика по уикендите плащам сметки по 20-25лв на калпак и забрадка. И никой не ми брои празните столове. Ресторант с такива цени следва да държи на категорията си и да не гони клиенти с абсурдни претенции. Не знам в какви ресторанти ходи Петя, посетил съм само 2-3 в Канада и то преди забраната за пушене. Само в един ми поискаха такса 7 долара (канадски) за стриптиз на масата лично за мене, но предпочетох да гледам от разстояние, на обща консумация. Свинчопрас, по дежурство, не пропуска случай да опръска България и българите с кал от кочината си. Все по-склонен съм да вярвам на драгия Иван, че списва не от Ню Йорк, а от Долно Уйно. Въпреки всички промивки, толкова години да поддържаш злоба отдалечен на 5000 мили ми се струва невероятно. Или идиотско. От атлантическа солидарност към тях се присъединява и умната ми и красива приятелка Победка, която мисля, все пак посещава български ресторанти по-често от американски и канадски. И аз мярнах копие на сметката в един вестник. Явно клиентката я е запазила и може да изпълни съвета на блудния син. Но по-лошо от нап ще ги удари по съвета на Михаил да публикува в социалните мрежи името адреса, копието и всички неприятни подробности за ресторанта. Бях чел, че един доволен клиент привлича 5 нови, и съм свидетел как един приятел получи малък подарък от берлинската народна банка, задето ме заведе като клиент. А един недоволен прогонва 25 други.

#13 dedo adji 10.08.2017 в 21:25:00

Петя, макар че бих могъл да си позволя вечер в някой от ресторантите, които ни описваш, нещо не ме влече, а тъй като в тях сигурно и не се пуши, изобщо не ме чакай. Прясна риба тон съм ял, приготвена, докато още мърдаше, хайвер от морски таралежи не съм, но след като суровите стриди не ме очароваха, едва ли съм загубил много. Бъркаш 2-та щата, като сравняваш твоите тежкарски ресторанти с обикновен, с претенции за лукс ресторант по българското черноморие. Изглежда скоро не си идвала насам. А и твоите едва ли ще фалират, даже с 50% незаети места. Цените им компенсират всички отрицателни фактори. В нашия случай дразни несъответствието между цени и предлагано качество.

#15 Дракон с кисело зеле 10.08.2017 в 23:10:33

Пета, там е работата, че в случая или заведението не е особено засукано, или клиентите не са, доколкото нито едно от поръчаните ястия не изисква продукти, които не могат да бъдат закупени от кой да е супермаркет. А и, мисля си, до драми нямаше да се стигне, ако управата на ресторанта беше казала на клиентите за таксата за празен стол.

#17 dedo adji 10.08.2017 в 23:48:15

Петя, ти как разбра в Торонто или Отава, че бил най-добрият в Созополис? И къде са въведени тия такси, в Канада ли? Щото по нашия край за пръв път се чува нещо подобно. Ако има наплив, най-лесното нещо е да се коригира неизпълнената резервация, да се разместят маси и столове и да се настанят хората. Аз съм скромен човек, доволен съм да не ми бучи на главата чалга, да не чакам келнера повече от 4-5мин., питиетата да не са менте и храната да не отблъсква домашната ми котка. (много е претенциозна, аз ям манджи на които тя си извръща опашката) Но в ресторант, в който ми поискат такса за стол кракът ми повече няма да стъпи.

Новините

Най-четените