Комисията за финансов надзор обяви, че има алтернативен план за въвеждането на системата "бонус-малус" при застраховките "Гражданска отговорност".
Най-голям спор около новата система предизвика идеята за "наследяване" на негативните точки от нарушенията на стария собственик при продажбата на автомобила, с който са правени въпросните нарушения.
Сега КФН предлага да се въведе изискване при сключване на "Гражданска отговорност" за попълване на пълен списък с хората, които имат право да ползват съответния автомобил. Така ще има по-добра отчетност на лицата, които са извършвали ПТП, и малус-точките няма да се трупат върху колата.
КФН представи предложението на дискусия - част от процеса по обществено обсъждане на новата система.
Комисията представи данни, според които в България има общо 3,14 милиона автомобила, като служителите на КАТ са издали общо 1,3 милиона акта за нарушения през 2017 година.
Според предварителните разчети - автомобилите с чисто "досие" ще са над 2,7 милиона, докато над 100 000 собственици на коли ще плащат с поне 20 процента по-скъпа "Гражданска отговорност" на година.
От МВР предлагат да се направи корекция в таблицата с нарушения, при които се начисляват малус-точки - по първоначалния план на КФН наказание се полага дори при превишаване на допустимата скорост с до 10 км/ч, без създаване на рискова стиуация. От пътната полиция предлагат облекчаване на този режим и вдигане на наказанието към случаи, при които превишената скорост е с повече от 20 км/ч.
КФН е готова на компромис за "бонус-малус" .................. Това добре. Ама първо да минат на преглед при психиатър. Сигурен съм, че после , след като си изпият хапчетата, сами ще си изтрият идиотиите в проектозакона.
Явно някой е успял да им налее малко мозък, за да се откажат от НАПЪЛНО МАЛОУМНАТА ИДЕЯ колата да носи отговорност за действията на шофьорал
Не разбирам защо застрахователие ще поемат работата на КАТ - например за неправилно изпреварване, при което няма застрахователни последствия, КАТ те глобяват, а ГО ти нараства - за едно нарушение, две наказания! Цената на ГО трябва да се влияе само от застрахователни събития (щети), а не от поведението на водача.
Наталия Кумпикова е подкупна, не знам защо са я взели в КФН...