КФН е готова на компромис за "бонус-малус"

Комисията за финансов надзор обяви, че има алтернативен план за въвеждането на системата "бонус-малус" при застраховките "Гражданска отговорност".

Най-голям спор около новата система предизвика идеята за "наследяване" на негативните точки от нарушенията на стария собственик при продажбата на автомобила, с който са правени въпросните нарушения.

Сега КФН предлага да се въведе изискване при сключване на "Гражданска отговорност" за попълване на пълен списък с хората, които имат право да ползват съответния автомобил. Така ще има по-добра отчетност на лицата, които са извършвали ПТП, и малус-точките няма да се трупат върху колата.

КФН представи предложението на дискусия - част от процеса по обществено обсъждане на новата система.

Комисията представи данни, според които в България има общо 3,14 милиона автомобила, като служителите на КАТ са издали общо 1,3 милиона акта за нарушения през 2017 година.

Според предварителните разчети - автомобилите с чисто "досие" ще са над 2,7 милиона, докато над 100 000 собственици на коли ще плащат с поне 20 процента по-скъпа "Гражданска отговорност" на година.

От МВР предлагат да се направи корекция в таблицата с нарушения, при които се начисляват малус-точки - по първоначалния план на КФН наказание се полага дори при превишаване на допустимата скорост с до 10 км/ч, без създаване на рискова стиуация. От пътната полиция предлагат облекчаване на този режим и вдигане на наказанието към случаи, при които превишената скорост е с повече от 20 км/ч.

#1 boian 03.12.2018 в 16:25:43

КФН е готова на компромис за "бонус-малус" .................. Това добре. Ама първо да минат на преглед при психиатър. Сигурен съм, че после , след като си изпият хапчетата, сами ще си изтрият идиотиите в проектозакона.

#2 Онуфрий 03.12.2018 в 23:32:30

Явно някой е успял да им налее малко мозък, за да се откажат от НАПЪЛНО МАЛОУМНАТА ИДЕЯ колата да носи отговорност за действията на шофьорал

#3 Илия 04.12.2018 в 10:17:59

Не разбирам защо застрахователие ще поемат работата на КАТ - например за неправилно изпреварване, при което няма застрахователни последствия, КАТ те глобяват, а ГО ти нараства - за едно нарушение, две наказания! Цената на ГО трябва да се влияе само от застрахователни събития (щети), а не от поведението на водача.

#4 cvetomir_borisov_11 15.12.2018 в 13:00:32

Наталия Кумпикова е подкупна, не знам защо са я взели в КФН...

Новините

Най-четените