До 2 години и половина ще има нова част на автомагистрала „Хемус". Участъкът от пътен възел „Ябланица" до пътен възел „Боаза" трябва да бъде построен в срок от 910 дни. От тях 180 дни ще бъдат използвани за проектиране, а 730 дни - за изграждане на обекта.
Това стана ясно днес при подписването на договорите за строителство и строителен надзор на обекта, на които присъства и регионалният министър Николай Нанков, съобщиха от пресцентъра на МРРБ.
Отсечката е дълга 9.3 км, като ще включва 5 селскостопански подлеза, 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път от Брестница към пещерата Съева дупка. Автомагистралната отсечка ще бъде с по две ленти за движение в посока.
Цената на строителните дейности е 55 млн. лв. без ДДС. Още почти 600 хил. лв. без ДДС ще бъдат платени за строителен надзор.
По думите на Нанков участъкът е важен не само за Северна България, но и за цялата страна. Техническият проект вече е готов, а строителните дейности ще започнат след издаване на разрешение за строеж, като паралелно с това ще бъдат проведени процедурите по отчуждаване на терените, посочи той.
В момента се проектират 50-те км между пътен възел „Боаза" и разклона на второкласния път между Ловеч и Плевен, като строителството му ще бъде разделено на три етапа. Заложена е проектна скорост на движение 120 км/ч.
По този начин ще се спестяват почти 150 млн. лв., тъй като отпада необходимостта от изграждане на подлези, надлези и други съоръжения за преминаване по трасето.
„Поели сме ангажимент за развитието на инфраструктурата в Северна България. Основни наши приоритети са „Хемус", както и автомагистрала Русе - Бяла - Велико Търново", каза още регионалният министър.
Вече е избран изпълнителят за участъка от АМ „Хемус" между пътен възел Белокопитово и пътен възел „Буховци". Строителството на отсечката може да стартира още през тази година, ако няма обжалвания.