"Няма вариант за умишлен взрив или терористичен акт при Хитрино" - заяви Евгени Диков, директор на Националната следствена служба и зам.-главен прокурор в сутрешния блок на БНТ.
До момента са извършени 35 експертизи. Чакат се резултатите от още една комплексна техническа експертиза.
"Високата скорост беше установена още на четвъртия ден, тя е била 80 км/ч" - заяви Диков. Един километър преди гарата има табела за ограничаване на скоростта до 40 км/ч.
Първата версия, по която върви разследването е човешка грешка. Взети са доказателства и от цистерните. Водещият локомотив е докаран в София и се изследва.
Влакът тръгва от Бургас с известно закъснение, от около 10 минути като машинистите успяват да наваксат това закъснение.
"Машинистите са били длъжни да се съобразят със сигнализацията за скоростта" - каза началникът на Националната следствена служба. Локомотивите на композицията са нови и в тях има система за сигурност. Машинистите натискат един бутон през 30 секунди, за да покажат, че са в кондиция и управляват композицията. Ако то не се случи за минута и половина, компютърът автоматично включва аварийната спирачка.
Такова нещо не се е случило, което означава, че машинистите не са заспали или изпаднали в безсъзнание примерно.
Композицията не е била претоварена, разкри Диков. Иззети са всички документи от фирмата работодател, която е собственик и на композицията. Нямаме данни да не са спазени правилата за работа.