От 1 януари вече е в сила забраната за продажба на вино с обяви и съобщения включително и в интернет. Това е записано в актуализацията на Закона за акцизите и данъчните складове, която е в действие от началото на 2019 г.
Промените най-вече засягат продажбата на алкохолни напитки, произведени в домашни условия. По принцип те се водят за лични нужди и самата им продажба без акциз влиза в противоречие със законите. Новите текстове обаче се занимават с рекламата на подобна търговия с безакцизен домашен алкохол.
В тях се забранява публикуването на обяви и съобщения, включително в електронен вид, чрез които се предлагат за продажба акцизни стоки, както и отпадъците от тютюн. Забраната не включва продажбата на алкохолни напитки чрез електронен магазин, когато стоките са с бандерол и дължимият акциз е платен.
Текстовете предвиждат собствениците на електронни издания, в които са се появили такива обяви, да ги премахнат до 3 дни от публикуването им и да контролират публикуването на подобни обяви включително чрез забрана на достъпа от съответните IP адреси.
Вслучай че информацията не бъде свалена в рамките на три дни от нейното публикуване, директорът на Агенция "Митници" или оправомощено от него лице издава решение за временно спиране (блокиране) на достъпа до съответните интернет страници. Срокът за спиране на достъпа до интернет страниците е от седем дни до един месец.
Глобата за публикуващите подобни обяви е от 500 до 1000 лв.