Парчетата гранит, които се появиха по ремонтираната ул. "Граф Игнатиев" в София, са поставени по настояване на "Пътна полиция", въпреки че не присъстват в първоначалния проект за вида на улицата. Това каза пред bTV арх. Радомира Методиева от проектантския екип, работил по поръчката на Столична община.
Тя посочва, че разминаването е дошло заради липсата на законово понятие за "споделено пространство", каквото би трябвало да е "Граф Игнатиев" след ремонта - т.е. пространство, което едновременно съчетава пешеходна зона, трамвайно трасе и частично автомобилно движение. От КАТ са решили, че е нужно да се разграничи мястото, в което пешеходецът излиза на трасето на превозните средства.
Това, приятели, са мемориалните плочи на геройски загиналите градоустройствени идеи в тая тежка битка с Графа... pic.twitter.com/De4EYH2nIN
— dragomir simeonov (@batedrajko) December 3, 2018
Проектантите обясняват, че странната форма на разделителите била предложена, за да "не е удобна за сядане" - подобен експеримент с кубчета бил опитан на "Солунска".
"Това, което сме поставили, е възможно най-щадящото за погледа. Човек може да се спъне във всяко нещо, стремили сме се да има визуално единство в материалите. Цветно нещо няма как да е гранит", е обяснението на въпроса защо са монтирани елементи, които визуално се сливат с останалата среда и биха могли да доведат до нежелани инциденти на пешеходците.
СПРЕТЕ ВСИЧКО!
— 🖕😒🖕 (@EtoJokker) December 3, 2018
Ето я истината за графа! pic.twitter.com/mxaKp7Xf7Y
Откакто премахнаха полигона от шофьорските курсове, неумението за паркиране е крещящо. Тия блокчета са възможна опция за упражнението "змейка". Да върнем полигона на курсистите! " От КАТ са решили, че е нужно да се разграничи мястото, в което пешеходецът излиза на трасето на превозните средства." За това служат тротоарите или колчета със закачени цветни вериги помежду тях. "Проектантите обясняват, че странната форма на разделителите била предложена, за да "не е удобна за сядане" " Малоумници! За нещо като урбанистика дали са чули или са бягали от тия лекции? "Това, което сме поставили, е възможно най-щадящото за погледа. Човек може да се спъне във всяко нещо, стремили сме се да има визуално единство в материалите. Цветно нещо няма как да е гранит" Двойкаджии! Може да се вградят лампи на нивото на улицата, върху които се ходи, които обозначават, но не препъват.
Тя посочва, че разминаването е дошло заради липсата на законово понятие за "споделено пространство", каквото би трябвало да е "Граф Игнатиев" след ремонта - т.е. пространство, което едновременно съчетава пешеходна зона, трамвайно трасе и частично автомобилно движение. От КАТ са решили, че е нужно да се разграничи мястото, в което пешеходецът излиза на трасето на превозните средства. ----------------------------------------------------------------------------------------------- За първи път да ръкопляскам на КАТ че си вършат работата пред общинските административни безумия!
" ...пространство, което едновременно съчетава пешеходна зона, трамвайно трасе и частично автомобилно движение." Взаимно изключващи се са. Или ще е пешеходна зона, или ще е най-обикновена улица с движение на превозни средства и тротоари за пешаците. Много разбити носове и колена ще има заради експеримента на глупаците. Хора, застраховайте се. Поне финансово да пооблекчите евентуални страдания.
"стремили сме се да има визуално единство в материалите. Цветно нещо няма как да е гранит" Когато едно нещо е граница, то тя трябва да е ясно видима. Абсолютен абсурд е целта тези грозни камъни да се сливат цветово с улицата, но пък да препъват тук там движещите се хора. Подсъдимо е това нагло безумие, безотговорност и некомпетентност.
А какво толкова ужасно се случва когато хората сядат на ограничителните блокчета, когато са годни за сядане? Някоя млада булка може да се обезчести язък..?
"...т.е. пространство, което едновременно съчетава пешеходна зона, трамвайно трасе и частично автомобилно движение. ..." А не са ли помислили пространството да съчетае и самолетна писта? Ами пристанище? И защо не са предвидили заграждения поне половин километър навътре, за да не прииждат акули? Я, я глейте що е акули що е чудо ... я!
От ФБ "Gergana Pirozova 4 декември в 17:54 ч. Днес, докато на горния етаж в Общината нещастният, но лаком бушон зам. министър си давал оставката, в Комисията по околна среда, където дебнех за 16-та точка от дневния ред - изсичането на 3600 дървета в гората до кв. Изток, научих прелюбопитни неща: - парите, които Общината събира от такси за битови отпадъци са с 22 милиона повече от разходите, които правят за тях и добросъвестно питаха няколко пъти как така се получава, защото 194 милиона взимат от нас, но едни 22 милиона в разходите ги няма. - отчета за разходите на Общината за 2017 са публични само до 30 септември и всяка година О, чудо, отсъстват в отчетите последните най-апетитни месеци. Питат общинари защо така се получава, искали да имат информирано мнение за бюджета за 2019? Отговаря им Лорита Радева, председател на Комисията, тази пълничката ококорена, която днес цял ден ни говореше от телевизорите за зелените билетчета с тревожен, но отговорен глас, че тези данни, които искат ще са некоректни, защото ще са различни от днешните!!! Чудо, нали. - защо за бюджета от 2019 няма данни за прогнозни приходи от такси за битови отпадъци, като данъчните оценки се знаят така или иначе - Ми, няма, толкоз. (не забравяте, че има разлика, упорита, от 22 милиона липсващи) - точката за мерките за замърсяването на въздуха беше заметена рязко, нищо, че днес Ви баламосват със зелено билетче и три паркинга безплатни. Пардон - обсъждаха да се обсъжда една програма за качество на въздуха за 2021-2026 г., която щяла да струва 250 000 да се изработи. Готинко, нали! - оказа се, че по отчет от миналата година за София, за цяла София е предвидено 12, дванадесет пъти миене на улиците. Моята ул. Чехов я миха два пъти, при това по план, публикуван на страницата на Общината - щели били да увеличат миенето на улиците на София на 24 пъти в годината, двадесет и четири пъти в годината, което ще струва пет милиона и половина на софиянци - в Пловдив, казва един участник, миели 20 пъти града в месеца. Пловдивчани, вярно ли е това? - появи се финансит, който да представи бюджета за третото тримесечие и хоп, пак новина - залагат 850 хиляди повече за тролейбусните линии без основание (ни ремонт, ни нищо) - обяснението е, че това се казвало "разместване на кредити" - така се оказаха още едни 800 хиляди за смет със същото обяснение. - кв. Изток го очакват огромни строежи: На 4 км. - Търговски обекти и жилищни сгради. Една с височина 60 метра и три по 14 етажа. Имало много възражение, но имало един малък проблем, обяснява главният арх. Здравков - няма анализ на трафика, нито на транспортта, което се изисква, нали разбирате при толкова сгради. Оправданието е, че няма нормативна база, затова щели да поискат научна рецензия!!!, с която да продължат строежа. Чудо! От УАСГ експерт обяснява, че всъщност са правили анализ по немска методология, но тя не била в нормативната база. Значи без такава. Така излиза. Ето Ви едни два часа в една Комисия по околна среда какво се случва. Какво Ви направи впечатление - едни милиони ги няма, едни разрешителни се вадят ей така, без нормативни бази, твърдят те. Става дума за небостъргач в кв. Изток и три сгради на 14 етажа. Честито съкварталци - от едната страна ни застрояват, от другата - секат. Отивам на театър - някой да ме сподели в групата за Борисова градина. Ако имахме журналисти, можеше и да е по-интересно всичко това П.С. Забравих - точката за Борисова градина се отложи, както обикновено!"