Мобилният оператор А1 предупреди за възможни проблеми с услугите за клиенти в роуминг. Причината е свързана с технически проблем на Vodafone, който води до прекъсвания и на българските абонати, избрали тяхната мрежа в чужбина.
"На 1 септември 2018 година, следобед, поради технически причини с мрежата на Vodafone, клиентите на А1 България започнаха да изпитват затруднения при ползването на мобилна гласова услуга и мобилен интернет в роуминг. Затрудненията не са свързани с мрежата на А1 България, но поради факта, че Vodafone е основен роуминг партньор на A1 Group, проблемите засегнаха голяма част от клиенти на А1 България в роуминг. Работата по възстановяване на услугите започна веднага и вече всички клиенти на А1 България, които се намират в Гърция могат да ползват роуминг нормално", съобщават от A1.
Най-голям е броят на засегнатите потребители в Гърция заради високия брой на хората, които са избрали да почиват в южната съседка през лятната си ваканция. Поради тази причина техническите екипи на А1 България и А1 Group са работили за пускане на роуминг услугите първо в тази държава.
"В Гърция мрежата на Vodafone вече работи нормално и клиентите на А1 могат да се свържат към нея, като е препоръчително да рестартират своето устройство. В случай, че се намират в друга държава, трябва да изберат мрежа, различна от тази на Vodafone, за да ползват роуминг услуги. Работата по пълното възстановяване на роуминг услугите продължава и А1 и неговите партньори се надяват в най-кратък срок те да заработят нормално", казват от A1.
Смущения в мобилните услуги заради срив при роуминг партньори на А1 са засечени още преди няколко дни, съобщават потребители.
От мобилния оператор посочват, че се работи за отстраняването на проблема в най-кратки срокове. Проблемът засяга не само българските клиенти, но и абонатите на останалите национални подразделения на А1.
"За съжаление A1 се сблъсква с проблеми в сигнала с роуминг партньори. Отстраняването на проблемите е с висок приоритет. Препоръчваме на потребителите да се свързват към роуминг партньорите чрез ръчно търсене на мрежа и да се опитват да ползват WiFi. Съжаляваме за неудобството".
Unfortunately @A1Telekom is currently facing signalling problems with roaming partners. High priority on troubleshooting. We recommend that customers log in to other roaming partners with manual network search and try to connect or use Wifi. Sorry for the inconvenience.
— A1 Telekom Austria Group (@TA_Group) September 2, 2018