Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Маркет Линкс": Партията на Слави има потенциал за трета политическа сила

"На политическата сцена се появява нов играч", категорични са социолозите Снимка: ПП "Няма такава държава"
"На политическата сцена се появява нов играч", категорични са социолозите

Партията на Слави Трифонов - "Няма такава държава" - има потенциал да се превърне в трета политическа сила, сочи проучване на агенция "Маркет линкс".

Това коментира социологът Добромир Живков в ефира на "Тази сутрин" по bTV и допълни, че ГЕРБ остават водеща политическа партия, следвани от БСП.

Според Живков двете основни политически сили излизат "в нелоша форма" след местния вот, като разликата между тях по данни на агенцията е около 2 процента.

"На политическата сцена обаче се появява нов играч", категоричен е социологът. По негово мнение "Няма такава държава" на Трифонов дава сериозна заявка за участие в управлението, въпреки че в края на миналата седмица съдът отказа да я регистрира.

Живков посочва, че формацията на шоумена събира протестния вот на гражданите и черпи поддръжници сред хората, които не гласуват, както и сред патриотично настроените.

Вероятно по тази причина проучването отбелязва спад в доверието към "Обединени патриоти" и висок процент негативна нагласа конкретно към политическа партия "Атака".

По отношение нагласите на гражданите към институциите се наблюдава възстановяване на доверието, като според Живков такъв процес се наблюдава и след евроизборите през май месец тази година.

Той обаче не изключва твърдението, че като цяло има сериозна криза в доверието към институциите. С най-голямо доверие остава Президентството, което е очаквано.

Социологът уточнява, че тази институция не е ангажирана пряко с изпълнителната власт, а изпълнява привилегированата роля да е коректив на властта. Данните от анкетата показват, че парламентът продължава да се ползва с най-ниско доверие.

Резултатите сочат и че има оптимистична нотка в нагласите и повечето граждани очакват положително развитие на страната.

Проучването е проведено съвместно от bTV и "Маркет Линкс" в периода 21-28 ноември сред 980 лица на възраст над 18 години по метода на пряко-личното интервю.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените