Певицата Диона съобщи в публикация в социалната мрежа Instagram, че се самоканселира (от cancel (англ.) - отмяна, и тенденцията популярни лица да бъдат умишлено изолирани и зачерквани заради настоящи и минали прегрешения).
Диона, която рано сутринта на 24 януари т.г. беше хваната от полицаи да шофира след употреба на наркотици, стана обект на нова вълна от критики през последните дни заради рекламирането на енергиен прах за смъркане.
"Самоканселирам се за неопределен период от време. В държавата предстоят важни държавни дела и политически събития с огромна значимост за обществото. Обърнете внимание на тях!", пише в публикацията ѝ сега.
Никъде певицата, която се самоопределя и като "инфлуенсър" и "модел", не конкретизира дали ще преустанови дейността си в социалните мрежи или публичните си изяви.
Междувременно стана ясно, че служебният здравен министър д-р Галя Кондева е разпоредила да се направят проверки във физическите обекти, за които е налице информация, че предлагат т.нар. "енергиен прах".
Проверките ще правят Регионалните здравни инспекции заедно с представители на Комисията за защита на потребителите (КЗП).
След като се установи произхода на продуктите, веригата на доставки, вложените суровини и съставки ще се изготви преценка за безопасността на продукта и ще бъде взето решение за евентуално ограничаване или забрана, обясняват от Министерството.
До момента само Комисията за защита на потребителите (КЗП) е глобила търговеца, предлагащ енергийния прах, рекламиран от Диона, и то заради недостатъчна информация за потребителите в сайта на продукта. Глобата ще е в размер до 30 хиляди лева.
Съветът за електронни медии (СЕМ) също е получил множество сигнали заради публикацията на певицата.
Председателят на медийния регулатор Габриела Наплатанова обяви на днешното заседание, че в СЕМ са постъпили общо 22 сигнала по случая.
"Бяха зададени и на нас въпроси, свързани с регулацията онлайн, за която СЕМ няма правомощия по закон", посочи тя.
По думите ѝ в една трета от държавите от Европейския съюз в сила има строги правила за регулация на съдържанието, което влогъри и инфлуенсъри публикуват в профилите си в социалните медии.
"Тази регулация е на базата на техния приход от реклами онлайн, на размера на аудиторията и на характера на създаваното съдържание", допълни Наплатанова.
От платформата "Ние, потребителите" излязоха с позиция, в която определят като "неадекватно" подобен казус да се бори с глоба за липса на информация при наличието на директива за нелоялни търговски практики.
Настояват и за закон за регулиране дейността на инфлуенсърите, за да се предотврати промотирането на потенциално вредни за здравето и живота продукти и модели на поведение.
Webcafe.bg още в сряда изпрати на Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) въпроси във връзка с безопасността на енергийния прах и дали са правени проверки на този продукт, но до момента не сме получили отговор.