КЗК глоби eMAG.bg с близо 800 000 лева

Комисията за защита на конкуренцията наложи санкция в размер на над 550 000 лева на „Данте Интернешънъл" СА („Dante International" SA), Румъния заради рекламната кампания „Черен петък" (Black Friday) през 2013 година. Глобата е 4% от размера на приходите от продажби на дружеството за 2013 г. и се обявява точно в деня, в който компанията провежда тазгодишния си "Черен петък".

Дружеството е санкционирано и заради рекламната кампания „1+1 гратис Tassimo" (от март месец тази година) с глоба на стойност 206 831 лв., или 1,5% от размера на приходите от продажби на дружеството за 2013 г.

Глобите са постановени след потребителски сигнали.

Рекламните послания „Black Friday денят с най-много и най-големи намаления през годината" и „Само днес получаваш най-много и най-големи отстъпки през годината" като част от кампанията „Черен петък" имат заблуждаващ характер по отношение начина на формиране на крайната цена за потребителите, посочват от КЗК.

За „1+1 гратис Таssimo" Комисията посочва, че фирмата предлага на клиента при закупуване на една кафемашина да получи втора кафемашина от същия вид „безплатно", което по същество представлява предлагане на потребителя на добавка (втора кафемашина - по-евтината), която е извън позволените от закона и практиката на КЗК размери. Това противоречи на добросъвестната търговска практика, защото чрез предлагане на атрактивни добавки над позволените размери се извършва нарушение, което може да увреди конкурентната среда.

eMAG.bg ще обжалва наложената глоба

От компанията разпространиха до медиите изявление, в което се посочва, че най-големият електронен магазин в Централна и Източна Европа ще обжалва глобата, защото счита, че тя е необосновано висока и не отговаря на цитираните в решението нарушения.

От компанията посочват, че те са предложили на клиентите си "Черен петък" първи през 2013 година - кампанията, заради която са санкционирани, с което са им предоставили възможност да се възползват от атрактивна шопинг кампания с добри цени и услуги.

"95% от всички респонденти в изследване, направено от компанията, които са участвали в миналогодишната кампания, казват, че са доволни от своите поръчки и възнамеряват да пазаруват отново на eMAG.bg, посочват от компанията.

"Подобни шопинг кампании са печеливши както за купувачите, които се възползват от добрите сделки, така и за местната икономика. Считаме, че такива силни кампании създават добра конкурентна среда, защото карат останалите компании да предлагат по-добри условия и цени", пишат от eMAG.bg и дават за пример резултатите от началото на днешния "Black Friday". В сайта си eMAG.bg публикува информация за резултатите от днешната кампания, започнала в 7,26 часа. 3 часа след старта са продадени 70 000 продукта на обща стойност над 6 300 000 лв. До 16.00 часа стойността на поръчките вече е над 11 000 000 лева.

#2 Svetli44 28.11.2014 в 15:49:09

Че е имало завишения - имало е, че намаленията не са по 60% - не са, но намаления ИМАШЕ! Да тръгнат по моловете да видят за какво става въпрос... тръгнали са срещу магазина с най-големите намаления в черния петък, само потъпкват бизнеса.

#4 zornitsaa 28.11.2014 в 18:34:07

Добре, че е Emag.bg, да усетят хората и в България какво са реални намаления и промоции!!! Естествено, по български тертип, трябва задължително да се прекърши развитието на успешните и различните, било то (бизнес) идеи, личности или компании... негоудни на масовото разпределение на "пайовете"... Искрено им пожелавам на Данте Интернешънъл успех в делата и да продължават все така да бъдат коректни и да поставят на първо място клиентите си! Барем и от нашенските големи фирми за техника, вместо да реват сега срещу тях и да търсят под воля теле, вземат пример как да са по- клиентски ориентирани, вместо да те гледат на кръв, когато си проявил неблагоразумието да им зададеш някой "тъп" въпрос относно продуктите, които се предлагат в магазина им... Ще продължавам да пазарувам в Emag.bg, защото съм доволна от всички продукти, които съм си закупила, както и от качеството на обслужване!

#6 deowin 28.11.2014 в 20:32:00

Нещата не са черно-бели. Да, потребителите са изкярили едни бонус кафе машини, но същевременно има идея да се контролират хищнически методи за унищожаване на конкуренцията. Докато съм съгласен, че не е ясно доколко eMAG.bg е правил нещо такова, съществуващите механизми за защита на конкуренцията явно са се включили, а те понякога вършат работа, предотвратявайки, например, големите вериги тривиално да смазват дребната конкуренция с дъмпингови цени, след което необезпокоявани да монополизират пазара.

#8 Архангел 29.11.2014 в 00:36:02

Доста хора ми се оплакват,че секунди след започване на продажбите и с еоказва, че количествата са изчерпяани?! Как става така?Има по една бройка? Или никога не е имало и една ами направо светва надписа , че е изчерпано количеството и...ами купете си нещо друго. Интересно, че в data.bg има доста критики и нито един доволен. Хората дават пример с конкретни цени и "намаления" Аз никога не бих пазарувал от некоректен търговец, а за мен горепосоченият търговец е такъв.

#9 Архангел 29.11.2014 в 00:40:54

как става така, че позитивните коментари са от: Yordanka Markova.1182935637 Регистриран: 28.11.2014, 15:29, единствен коментар в тази тема (явно специално регистрирала се за това мнение) Svetli44 Регистриран: 15.02.2011, 10:25 и от тогава само се един коментар -в тази статия. В системата не същестува потребител с прякор "zornitsaa"-явно се е регистриралаи и си е изтрила профила след коментара НеЩо много ми намирисва работата...

#10 Никой 29.11.2014 в 03:28:09

Добре, че има медии да пишат тези неща, добре, че има КЗК да прави реклама Сега да видим как глобата ще падне във АССГ... Нали този, който е взел комисионната е и ответник

#12 vanko 29.11.2014 в 12:03:51

Ми... Направих си труда и се "разходих" по други сайтове, за да прочета повече коментари. Както и предположих - недоволните са повече. Недоволни от въпросния търговец - даващи конкретни примери, доказващи позицията на КЗК. "Щастливите" купувачи, от своя страна, са водени (основно) от обещания за големи намаления и възможността да ударят кьоравото. Домързява ги да преровят 10-15 сайта за да направят елементарно сравнение на цените. Домързява ги да се поровят в и-нет, за да добият представа за действителните качества на стоката при експлоатация. Домързява ги да се поинтересуват какви последващи услуги предоставя търговеца - гаранционно обслужване, сервиз... Въобще, това което разбрах от повечето техни коментари е, че ги домързява. Но искат да ударят кьоравото... Върхът на глупостта беше сравняването на въпросния онлайн търговец с търговски вериги, което освен всичко друго, няма никакво отношение към нарушенията на глобения! Хубаво е да черпим, четем и коментираме информацията, която ни се дава, с разбиране, а не да подскачаме първосигнално. Личното ми мнение за глобите е, че 4% и 1,5% са по-подходящи за комисионни, а не за глоби.

#14 vanko 29.11.2014 в 16:57:21

Геренова, не знам защо подскачаш при изписване на "Емаг"?! Може би имаш близки хора, заети в този сайт или все още си превъзбудена от покупките... Или просто ти е студено. Ми, подскачай си! Твоите любимци са "опърдели кайсиите" и е редно да си поемат отговорността. Преодолей го и не се излагай повече! А по въпроса с 1010% надценка: 1. ЕМАГ - http://www.emag.bg/gejming-laptop-asus-s-procesor-intelr-coretm-i7-4710hq-2-50ghz-haswelltm-17-3-full-hd-8gb-1tb-nvidia-geforce-gtx-860m-4gb-freedos-cheren-g771jm-t4039d/pd/DK1F5BBBM/ ДРУГИ - http://www.speedcomputers.biz/laptop-asus-g771jm-t4039d-i7-4710hq/ 2. ЕМАГ - http://www.emag.bg/laptop-asus-transformer-book-flip-tp300ld-c4050h-s-windows-8-1-s-dvujadren-intel-core-i5-4210u-1-7-2-7-ghz-6-gb-1-tb-sata-5400-rpm-nvidia-geforce-gt-820m-2-gb-windows-8-1-64bit-cheren-asus-tp300ld-c4050h-13-i5-4210/pd/DCY75BBBM/ ДРУГИ - http://www.pazaruvaj.com/prenosimi-kompjutri-c3100/asus/transformer-book-flip-tp300ld-c4050h-p240562239/ 3. ЕМАГ - http://www.emag.bg/mobilen-telefon-apple-iphone-6-plus-16gb-space-grey-iphone-6-plus-16-gb-space-grey/pd/DSR1RBBBM/ ДРУГИ - http://www.pazaruvaj.com/mobilni-telefoni-gsm-c3277/apple/iphone-6-plus-16gb-p243968511/ 4. ЕМАГ - http://www.emag.bg/mobilen-telefon-samsung-i9505-galaxy-s4-16gb-bjal-sami9505wht/pd/EW6ZNBBBM/ ДРУГИ - http://www.pazaruvaj.com/mobilni-telefoni-gsm-c3277/samsung/i9505-galaxy-s-iv-s4-16gb-p146519089/ Мога да продължавам до сутринта - буквално

#16 Никой 29.11.2014 в 20:15:30

Докато вие говорите, румънците си продават Тази глоба е по-евтина от рекламите на гугъл

#17 Мъц 29.11.2014 в 20:49:18

Мануелке... комисиите не са измислени или поне не трябва да бъдат такива. Затова са форумите. Намаленията на emag бяха смешни и нагласени. Следя стока при тях която струва 200 + лева, а в поне три сайта я продават за 175. Това че могат да пуснат ютия която до вчера са продавали за 20 лева, за 300 лева и после да кажат че са я намалили с 50% и вече струва 150 лева, е тяхно право, но наше право е да коментираме това и да не позволяваме да ни правят на глупаци. PS Махна ли брадавицата или още се разхождаш с тая хлебарка на физиономията? PPS Това което обясняваш като "право", всъщност се нарича измама и подвеждане на потребителя.

#18 boian 29.11.2014 в 22:26:31

eMag са едни румънски тарикати, ама късно го разбрах. Случайно, някой да е погледнал в секцията Контакти? има само един телефон и един мейл и нищо друго , нито офис нито сервизен център , нищо. регистрирани са в някакво забутанио село и ако искаш да се срещнеш лично с тях.... ами няма как. Дали е случайно, как мислите? Да не говорим, че вдигат след минуимум 5-6 позвънявания. Какво ми се случи на мен? Миналата година си купих Айфон, който преди време блокира. Постоянно изскача съобщение за парола към iCloud, но не приема паролата. Поисках съдействие по телефона, да се свържат с Епъл и да ми помогнат да направим нов акаунт или нещо друго. Обаче , не , трябвало те да изпратят куриер да вземе телефона и щели да го оправят в техен сервиз. Е, дойдоха / от Спиди / взеха телефона. Без протокол, без нищо. След седмица пристигна съобщение "не е открит дефект, телефонът ще бъде върнат" и нищо друго, никаква възможност да спориш , да обясниш, нищо. Телефонът пристигна, неоправен разбира се. С някаква бележка от 2 реда написана на румънски. И това беше всичко. Писах възражение по мейла, к*р тате, никой не еб*ва да отговори. И това , ако е "добро обслужване" здраве му кажи. Затова на всички, които скочиха да защитават тези муишмороци, им пожелавам да им се наложи да правят рекламация към "великия" търговец, пък тогава ще видим дали ще им харесва толкова.

#19 AlahAkbar 29.11.2014 в 23:58:56

И ко ша прайм сига, кат не работи айфоня?

#20 Ролинс 30.11.2014 в 00:46:35

boian | 29.11.201422:26 Няма никакъв бъг, просто ти не разбираш от iOS. И eMag нямат нищо общо с акаунта ти в iCloud. Aко искаш нов акаунт в iCloud или да си промениш паролата, трябва да контактуваш с Apple. Отделно, май в Settings има опция, която въобще изключва връзката към iCloud (в момента я виждам на айфона си )

#21 Архангел 30.11.2014 в 01:32:12

Мануела, не е нормално 1 (една) секунда след започване на промоциите количествата да са изчерпани! Миналата година като навлезе тоя търговец пак така се случи. Подобен номер е много въревежен при брокерите на имоти-пускат фалшива обява, страшно изгодна, а като се обадиш ти казват:"ми то се продаде, но имаме нещи друго за вас..." и ти нали вече си се нагалсил да купуваш, обадил си се и... За мен този търговец е некоректен. Аз от некоректни търговци не купувам.

#22 boian 30.11.2014 в 01:44:57

Абе лошото е , че прозореца с искането на паролата изскача постоянно и пречи да се натисне каквото и да е по телефона. Ходих и в сервиз на Епъл. Оказа се, че при такива проблеми се изисква номера на оригиналната фактура, с която търговецът е купил телефона от Епъл. Затова и първо звънях на румънските шушумиги, но не помогнаха с нищо. Според хората от сервиза, eMag не са оторизирани да продават легално айфони и затова се правят на чукнати. Още като видях, че са румънци и че нямат собствени или парньорски сервизи в България, се притесних за въпросите свързани с гаранцията. Но пуста отстъпка, излезе ми златна.

Новините

Най-четените