Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Какво променя Facebook в условията и услугите си

Промените са свързани с повече прозрачност от страна на компанията за това какво точно прави тя със събираните от нея потребителски данни Снимка: Getty Images
Промените са свързани с повече прозрачност от страна на компанията за това какво точно прави тя със събираните от нея потребителски данни

След сериозни дискусии с Европейската комисия и органите за защита на потребителите от технологичния гигант Facebook променят условията за потребителите на социалната си мрежа и приемат да разяснят повече за това как точно използват събираните от тях потребителски данни, съобщава Euronews.

Във вторник Европейската комисия и органите за защита на потребителите приветстваха актуализираните условия и услуги на Facebook, с коит компанията се задължава ясно да обясни как точно използва данните на своите потребители, за да развие дейностите, свързани с профилирането и да насочи реклами за финансиране на своите проекти.

Новите условия уточняват какви услуги Facebook продава на трети страни, основаващи се на използването на техните потребителски данни, как потребителите могат да затворят профилите си и по какви причини акаунтите могат да бъдат деактивирани.

Тези нововъведения идват като цел да се постигне пълно разкриване на бизнес модела на Facebook на всеобхватен и опростен за потребителите език.

Вера Юрова, комисар по правосъдието, потребителите и равенството между половете приветства споразумението.

"Днес Facebook най-накрая показва ангажимент за по-голяма прозрачност и ясен език в условията на ползване. След скандала с Cambridge Analytica компанията всячески се опитва да възстанови доверието на потребителите към бранда. Сега обикновените потребителите ще могат да разберат ясно, че техните данни се използват от социалната мрежа, за да продава целенасочени реклами и информация. Като обединяват усилията си с органите за защита на потребителите и Европейската комисия, те застават зад правата на потребителите в ЕС", коментира тя.

В резултат на скандала с Cambridge Analytica и вследствие на разследването на платформите за социални медии през 2018 г. Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите поискаха от Facebook ясно да информира потребителите как се финансира социалната мрежа и какви са приходите от използването на потребителски данни.

Брюксел също така изиска платформата да приведе останалите условия в действие, за да влязат те в съответствие със законодателството на ЕС за защита на потребителите.

В резултат на това Facebook ще въведе нов текст в своите Общи условия и ще обясни, че социалната мрежа не облага финансово потребителите за услугите й в замяна на съгласието им да споделят своите данни и да бъдат използвани в търговски реклами.

Условията на Facebook сега ясно ще обясняват, че техният бизнес модел разчита на продажбата на целенасочени рекламни услуги на търговци, като използва данните от акаунтите на своите потребители.

Освен това след принудително действие Facebook също изменя:

- политиката си за ограничаване на отговорността и отсега нататък ще признава своята отговорност в случай на небрежност, например в случай на злоупотреба с данни от трети страни;

- правомощието му да променя едностранно условията и реда, като го ограничава до случаи, в които промените са основателни, като се вземат предвид и интересите на потребителя;

- правилата относно временното запазване на съдържание, което е изтрито от потребителите. Такова съдържание може да бъде запазено само в специфични случаи - например по искане на изпълнителни органи - и за максимум 90 дни в случай на технически причини;

- езикът, на който се разяснява правото на обжалване на потребителите, когато тяхното съдържание е премахнато.

Facebook ще завърши изпълнението на всички ангажименти най-късно до края на юни 2019 г. Комисията и мрежата за сътрудничество в областта на защитата на потребителите ще следят отблизо изпълнението.

Ако Facebook не изпълни своите ангажименти, националните органи за защита на потребителите биха могли да решат да прибегнат до мерки за прилагането им, включително санкции.

Най-четените