Инцидентът с Airbus A320 в Южна Франция може да сериозно да навреди на амбициите на групата Lufthansa, която залагаше високи цели на "по-младия" си нискотарифен филиал Germanwings.
Преди 2 години германската авиокомпания, която има световна репутация за високо качество и сигурност, реши да инвестира повече в Germanwings, като прехвърли по-голямата част от полетите на къси и средни разстояния (с изключение на излитащите от Франкфурт).
Самата Germanwings е създадена през 1997 г., като разполага единствено със самолети Airbus A319 и А320 (именно машина от този модел се разби във Франция).
Компанията е базирана на летището в Кьолн, като има свои подразделения на други шест места в Германия, в това число в Дюселдорф - крайната дестинация на фаталния полет 4U 9525.
Авиокомпанията разполага с близо 100 машини, сред които има стари самолети на Lufthansa, с които се опитва да поддържа конкуренция на останалите нискотарифни авиокомпании като Ryanair и easyJet.
Традиционните превозвачи разглеждат като заплаха за бизнеса възхода на нискотарифните авиокомпании в Европа, които събират все повече пътници за континенталните и вътрешните полети.
Групата Lufthansa възлагаше големи надежди на успеха на собствения си "бюджетен" филиал, като планираше да пусне нискотарифни полети на дълги разстояния под марката Eurowings от тази есен.
Останалите големи европейски авиокомпании като British Airways/Iberia и Air France-KLM също се опитаха да развият собствени low-cost компании като Vueling, Iberia express и Transavia.
Инцидентът със самолета на Germanwings е първата катастрофа в Европа с машина на нискотарифна авиокомпания, чиито мерки за сигурност са също толкова строги, колкото на компанията-майка.