Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Прада" най-накрая придоби "Версаче" и то на намаление

Сделката за малко под 1,4 млрд. долара, обявена през април, е финализирана Снимка: Getty Images
Сделката за малко под 1,4 млрд. долара, обявена през април, е финализирана

Две от най-големите италиански луксозни модни марки - "Прада" и "Версаче", вече са под една шапка. От "Прада" обявиха, че най-накрая са придобили "Версаче" за близо 1,38 млрд. долара.

Финиширането на сделката отне доста време - споразумението за покупка беше подписано още през април. Сега от "Прада" оповестиха лаконично, че придобиването е успешно финализирано след като са получени всички необходими регулаторни одобрения.

"Прада" плаща доста по-малко за досегашния си конкурент. През 2018 г. компанията, основана от покойния Джани Версаче, беше придобита от холдинга "Капри" за близо 2 млрд. долара.

След сделката портфолиото на "Прада" се разширява - компанията притежава и други дизайнерски марки, включително "Миу Миу".

Окрупняването цели да направи италианските марки конкурентоспособни на други мощни модни конгломерати като например френския LVMH, в който са десетки луксозни брандове, в това число и модни марки като "Диор", "Фенди" и "Луи Вюитон".

"Версаче" е основана Джани Версаче през 1978 г. в Милано. След убийството му през 1997 г. беше поета от сестра му Донатела. По-рано през годината обаче тя обяви, че се оттегля от поста си на творчески директор на модната къща. Беше наследена от Дарио Витале, който пък преди това беше дизайнерски директор на "Миу Миу" - младежката луксозна марка на "Прада".

••• Решението на Донатела:

Малко след това беше обявена и сделката с "Прада".

Тя е за около 700 млн. долара по-малко, отколкото при покупката на "Версаче" от американската "Капри" през 2018 г. След това обаче продажбите на италианската марка намаляха, а "Версаче" предприе промени на добре познатия си дързък и бляскав стил към по-минималистичен.

От американския холдинг за луксозни марки "Капри", собственик и на "Майкъл Корс" и "Джими Чу", обявиха, че продажбата на италианския бранд ще помогне за покриване дълговете.

"Ще използваме постъпленията, за да изплатим по-голямата част от дълга си, което значително ще укрепи баланса ни", коментира изпълнителният директор на "Капри" Джон Айдъл.

"Прада" е идеалният партньор, който да насочи тази прочута луксозна къща към следващата ѝ ера на растеж", смята той.

По-рано през годината пък изпълнителният директор на "Прада" Андреа Гуера коментира, че "Версаче" има "огромен потенциал". "Пътят ще бъде дълъг и ще изисква дисциплинирано изпълнение и търпение", добави той.

Очакванията са сделката да подобри позициите на "Версаче" след не особено доброто представяне на бранда в последните години.

••• Луксозните брандове имат проблеми напоследък:

Лоренцо Бертели, наследник на "Прада", ще поеме новата за групата марка.

Той заяви, че не планира бързи управленски промени, но смята, че "Версаче" отдавна се представя под потенциала си, особено като се има предвид, че е сред 10-те най-разпознаваеми марки в световен мащаб.

Сделката съчетава "минималистичната "Прада" с "максималистичната "Версаче" и марките не се конкурират за едни и същи клиенти, коментира Лука Солка, управляващ директор за луксозния сектор във фирмата за анализи Sanford C. Bernstein.

"Версаче" е "далеч отвъд своя златен период", посочи Солка, цитиран от АП. Той смята, че новият собственик ще трябва да измисли "нещо, което да направи марката отново привлекателна, желана и интересна".

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.

Най-четените