Основателят и ръководител на Facebook Марк Зукърбърг отрече обвиненията, че пренебрегва безопасността на потребителите с цел печалба.
"В центъра на обвиненията е идеята, че ние даваме приоритет на печалбите си за сметка на безопасността и благосъстоянието на потребителите. Това не е вярно", обяви той в коментар на своята страница във Facebook.
Продуктовият мениджър в компанията Франсис Хауген обаче твърди, че Facebook допуска дезинформация, толериране на езика на омразата и опасни трендове сред тийнейджърите. Така компанията приоритизира печалбите си за сметка на обществената безопасност. Скандалът се разрастна дотолкова, че тя дори беше повикана за изслушване в Сената на САЩ.
Там тя и редица сенатори сравниха Facebook с тютюневата индустрия отпреди десетилетия, която отричаше, че цигарите вредят, водят до пристрастяване и убиват. Според Хаугън начина на работа на компанията е заплаха за националната сигурност.
Зукърбърг реагрира едва след изслушването. Той не се съгласява и с обвинението, че Facebook показва на потребителите политическо съдържание, което противоречи на техните възгледи и понякога граничи с екстремизъм, за да поддържа интерес. "Подобни твърдения са просто нелогични", каза той.
Той отбеляза няколко пъти, че няма да има смисъл една компания да създава лаборатории, които да изследват въздействието на нейните продукти върху психологията на потребителите, ако не смята да вземе предвид резултатите от изследванията.