Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Фетел: Можем да догоним Mercedes

Фетел вярва, че ще може да се бори с Mercedes за титлата Снимка: Getty Images
Фетел вярва, че ще може да се бори с Mercedes за титлата
Рикардо е на мнение, че това ще е доста трудно
Хамилтън поведе в класирането след четвъртата си поредна победа
Напрежението във Ferrari нараства, след като тимът прецака водещия си пилот в това състезание - Кими Райконен

4-кратният световен шампион във Формула 1 Себастиан Фетел вярва, че Red Bull може да догони лидерите от началото на сезона - Mercedes, особено, след като неговият болид RB10 демонстрира подобрение в представянето си в Гран при на Испания.

Фетел стартира 15-и, но се пребори за 4-ото място, а съотборникът му Дениъл Рикардо се качи на подиума, след като финишира трети.

„Ние се борим за титлата - обясни Фетел. - Надявам се, че ще успеем навреме да догоним Mercedes и да ги затрудним в битката за първото място."

Фетел си проби път към челото с впечатляващо каране след поредица несполуки преди началото на състезанието. Той пропусна по-голямата част от свободните тренировки заради повреда, в третата част на квалификацията не записа време заради технически проблем, остана десети и после получи наказание от 5 места заради смяна на скоростната кутия. RB10 обаче демонстрира отлично темпо, добра работа с гумите и с агресивна стратегия Фетел си проби път напред, като в последната част на състезанието успя да направи и няколко красиви изпреварвания.

След пет състезания шампионът има 45 точки, с 55 по-малко от лидера в класирането Люис Хамилтън.

„Състезанието много ми хареса - обясни Фетел. - А трето и четвърто място беше най-доброто, на което можехме да се надяваме. Mercedes са много силни, тимът разполага с феноменален двигател, много добър автомобил и двама много добри пилоти.

„Всички в Mercedes заслужават да са начело в класирането, но ние се надяваме, че скоро ще успеем да прекъснем доминацията им."

Рикардо, който вчера за втори път се качи на подиума, но за разлика от Австралия, успя да запази класирането си, смята, че догонването на Mercedes ще е доста по-трудно, но заяви, че споделя мнението на Себ, че тимът им ще се доближи до лидерите преди да е станало твърде късно.

„Май трябва да се вържем за колите на Mercedes и те да ни теглят напред - обясни с усмивка Рикардо. - Разликата е доста голяма, но знам, че ще се доближим до тях. Всички знаем на какво са способни Ейдриън Нюи и екипът му, така че е въпрос на време."

В същото време испанската звезда н Ferrari Фернандо Алонсо обясни, че разликата с Mercedes е „твърде голяма".

„Пилотите на Mercedes ни победиха с над 40 секунди за едно състезание, при това говоря за първия сред другите, останалите сме още по-назад - обясни Алонсо. - В Mercedes ясно демонстрират, че имат страхотен потенциал и колата им продължава да се развива, ние трябва да намерим начин да отвърнем на това.

„За мен състезанието беше трудно, сцеплението беше ниско и в крайна сметка едва ли можех да мина по-напред от шестото място. Не успях да тръгна както исках, не спечелих позиции на влизането в първия завой и през 90% от състезанието карах в трафик."

Всъщност, до първите спирания в бокса Алонсо кара зад Ромен Грожан с Lotus и съотборника си в Скудерията Кими Райконен. За да се измъкне напред Алонсо и екипът му предприеха промяна в стратегията, която обаче създаде напрежение в тима и ще обтегне отношенията му с Кими Райконен.

Алонсо издърпа с една обиколка напред първото си спиране в бокса, за да може да прескочи Грожан и Райконен или поне Кими. Това обаче не стана защото като се върна на пистата Алонсо отново се озова в трафик и загуби време. Но според правилата на Ferrari пилотът, който е по-напред в класирането трябва да избере кога да спре в бокса, а съотборникът му се съобразява с това. Алонсо не изчака и така постави Райконен пред свършен факт.

След финала Кими беше ядосан, почти не говори с репортерите и заяви, че трябва да „изясни някои неща с тима".

Преди това, веднага след финала Райконен потърси сметка на екипа по радиото за стратегията си. Тази на Алонсо беше променена след първите спирания в бокса - той кара с три смени на гуми, което му позволи да догони и изпревари Кими в битката за шестото място. В същото време стратегията на Райконен си остана същата и накрая той нямаше гуми, за да се бори с Алонсо.

„Кой взе решенията за гумите?, ядоса се Кими по радиото, след което коментира, че „e бил оставен да избира втори", въпреки че Алонсо не е бил достатъчно бърз преди първите спирания в бокса. Подобно на избирането на момента на спиране, изборът на стратегия също е привилегия на пилотът, който е по-напред в класирането.

В същото време вчера Ferrari отбеляза една година без победа във Формула 1, но италианците все още са далеч от рекорда си от първата половина на 90-те години - тогава тимът не успя да спечели нито едно състезание между 1990 и 1994.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените