Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Отново Марк Уебър тръгва пръв

Трети пореден полпозишън за лидера в световния шампионат Марк Уебър Снимка: Getty Images
Трети пореден полпозишън за лидера в световния шампионат Марк Уебър

Австралийският пилот на Red Bull Марк Уебър спечели трета поредна квалификация във Формула 1, след като беше най-бърз в битката за разпределение на местата на стартовата решетка за утрешната Гран при на Турция.

Успехът на Марк донесе седми пореден полпозишън на Red Bull от началото на сезона, а за четвърти път през 2010 Уебър ще стартира от първа позиция. Миналата година от първо място в Турция тръгна Себастиан Фетел, но допусна грешка в първата обиколка и позволи на Дженсън Бътън да го изпревари и да му отмъкне състезанието.

На пистата „Истанбул парк", по трибуните на която преобладават българските знамена, Марк отново спечели борбата срещу съотборника си Себастиан Фетел, който загуби много бързо последния си шанс в третата част на квалификацията. Проблеми със спирачките изиграха лоша шега на Фетел, който не успя да спре навреме за първия завой в края на старт финалната права, едва успя да остане на трасето, но загуби много време и се отказа от битката.

Всъщност, в третата част на квалификацията Марк се бореше повече с Хамилтън, отколкото с Фетел. При първите бързи обиколки Уебър взе три десети аванс, после пак подобри времето си - в последната обиколка, което неутрализира още по-доброто време на Люис.

Фетел остана трети, след като за втората позиция се пребори Люис Хамилтън, а другият пилот на McLaren - световният шампион Дженсън Бътън също се отказа от последната си бърза обиколка, примирявайки се с 4-то място на старта.

Ветеранът на Mercedes GP Михаел Шумахер се справи със съотборника си Нико Розберг и изскочи на пето място в общото подреждане, като последната бърза обиколка на 7-кратния световен шампион завърши със зрелищно завъртане в известния завой №8, където пилотите минават с над 260 км/ч. В завоя с четири върха Михаел не успя да се справи с втората крива, десните му гуми стъпиха на бордюра и дори в зоната за сигурност, последва завъртане и излитане в чакъла, но Шуми успя да спре колата далеч от предпазната стена.

Михаел се бореше за четвъртото място с Бътън, но не успя, а място на трета редица си осигури другият пилот на Рос Браун - Нико Розберг.

Приятната изненада в квалификацията беше пробива на Камуи Кобаяши със Sauber, който стигна до 10-ото място, а във втората част на квалификацията отпадна Фернандо Алонсо, който призна, че на болида на Ferrari му липсва скорост на бързата и технична писта „Истанбул парк".

Другият пилот на Скудерията - Фелипе Маса остана осми, като не успя да стопи аванса на аса на Renault Роберт Кубица, който го победи с половин стотна от секундата в борбата за седмото място.

Високата температура на асфалта допълнително измъчи пилотите, а много малко от тимовете обявиха, че са успели да решат окончателно проблемите си с избора на гуми за състезанието. Проблемът в Турция е, че меките гуми имат твърде къс живот, а на твърдите им трябва повече време, за да достигнат оптимална работна температура, което означава загуба на време.

 

Най-четените