Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Алонсо: Преследвачите ми бяха по-бързи

Алонсо е единственият пилот с три победи този сезон Снимка: Getty images
Алонсо е единственият пилот с три победи този сезон

Победителят в Гран при на Германия Фернандо Алонсо призна след финала на „Хокенхайм", че той не е разполагал с най-бързия болид вчера, но пак е намерил начин да вземе третата си победа за сезона във Формула 1.

Алонсо стартира от полпозишън, като осигури първото си място на старта в провелата се на мокра писта квалификация в събота и до финала успя да задържи зад себе си притискащите го Дженсън Бътън и Себастиан Фетел.

Асът на Ferrari стана първият пилот с три победи през този сезон и успя да увеличи на 34 точки аванса си пред Марк Уебър, който завърши едва осми на „Хокенхайм".

След финала обаче Алонсо призна, че състезанието е било много трудно.

„Определено беше тежко - обясни испанецът. - Трудното дойде, че ние може би не разполагаме с най-бързия автомобил за състезание на сухо. Преследвачите ми бяха по-бързи. Но ние имахме достатъчно скорост, за да запазя лидерството. Освен това, тимът взе някои много точни решения що се отнася до стратегията ми в хода на състезанието. Когато Дженсън спря в бокса, ние трябваше да реагираме.

„След това знаех, че ни очаква дълго състезание, 27 обиколки до финала, а Дженсън ме притискаше сериозно. Колата ми имаше добро сцепление и достатъчно висока максимална скорост, така че така успявах да запазя лидерството в завой №6. След това няма къде другите да те изпреварят, така че трябваше да внимавам само за гумите."

Испанецът обясни, че гумите на Pirelli са се представили спрямо очакванията му, въпреки че преди състезанието пилотите нямаха много възможности да карат на сухо.

„Представянето на гумите в състезанието беше неизвестна за нас, нямахме достатъчно време, за да разучим работата им на това трасе - заяви Алонсо. - Все пак, сметките ни излязоха точни, предполагахме, че най-бързата стратегия ще е с две спирания в бокса и така и стана. Когато си начело трябва да покриваш стратегията на другите. Но износването на гумите не беше сериозно, така че в това отношение нямаше неприятни изненади."

Алонсо спечели Гран при на Германия с аванс от по-малко от 4 секунди пред Себастиан Фетел и прогнозира, че очаква следващия старт - Гран при на Унгария този уикенд да е също така оспорван. Като на „Хунгароринг" разпределението на местата на стартовата решетка винаги е изключително важно.

„В Унгария ще е много оспорвано - обясни Алонсо. - Пистата е къса, а както видяхме тази година в две или три десети от секундата се събират осем или девет коли. Така че трябва да се подготвим перфектно - трябва ни отличен резултат в квалификацията, защото ако загубиш две-три десети в Унгария и това те вади от Топ 10. Надявам се нови компоненти за Унгария и трябва да сме още по-бързи."

След финала на Гран при на Германия Фетел беше наказан от стюардите с 20 секунди за неправилното му изпреварване на Дженсън Бътън. Със санкцията световният шампион се смъкна от второ на пето място, а Кими Райконен от четвърти стана трети в крайното класиране, като Бътън отново е втори.

В състезанието Фетел изпревари Бътън в битката за второто място по-малко от две обиколки преди финала, като използва зоната за сигурност на излизане от обратния завой на „Хокенхайм". Според стюардите, Фетел е нямал право да прави това и затова той беше наказан.

„Себастиан Фетел е напуснал очертанията на трасето при излизането от завоя и това му е донесло предимство при връщането на пистата - се казва в решението на стюардите. - Това е нарушение на член 20.1 от Спортните правила на Формула 1."

И тъй като наказанието за подобно нарушение е минаване през бокса, а в случая на Фетел то няма как да бъде наложено, тъй като състезанието е свършило, към времето му се добавят 20 секунди.

Класираният на трето място в Германия Кими Райконен пък обясни, че е можел да атакува лидерите в състезанието, ако е стартирал от по-предна позиция. Финландската звезда на Lotus имаше проблеми с поведението на болида си в дъждовната квалификация в събота и вчера потегли едва десети.

Но Кими успяда си пробие път през колоната и на финала беше четвърти, на 16 секунди от победителя Фернандо Алонсо. А броени часове след финала четвъртото място се превърна в трето, след като Себастиан Фетел беше наказан.

„Хубаво е, че отново стигнахме до подиума, макар и по-късно след финала, но аз предпочитам да стигам до такива позиции на пистата - обясни Райконен. - Смятам, че на „Хокенхайм" постигнах всичко, на което бях способен, с оглед на стартовата ми позиция. Може би ако бях малко по-бърз на мокрото в квалификацията и се бях преборил за по-предна стартова позиция. След това може би трябваше да се справя по-добре с трафика, за да мога да притисна лидерите. Но и сега не се получи зле.

„Честно казано, надявахме се да се представим по-добре. Автомобилът ми се представи добре - нямах проблеми от старта до финала, взехме доста точки, така че сме позитивно настроени за следващото състезание."

След Гран при на Германия финландецът излезе на 4-о място в шампионата с 98 точки.

Райконен, който се върна във Формула 1 след двегодишна пауза, призна, че не може да даде еднозначна оценка на първата половина на сезона през 2012.

"Ако през януари някой ми беше казал, че в средата на сезона ще съм четвърти в класирането, щях да съм много доволен - заяви Кими. - Позицията не е лоша, но истината е, че смятам, че разполагам с автомобил, с който можех да спечеля повече точки.

„Искам да спечеля състезание и всички в тима работят усилено, за да се случи това, така че да видим какво ще стане през втората половина на сезона."

След Гран при на Германия, десети кръг от световния шампионат във Формула 1, Фернандо Алонсо е начело в класиране с 154 точки, следван от Марк Уебър с 120, трети е Себастиан Фетел с 110, Райконен има 98, Люис Хамилтън е пети с 92, а Топ 6 затваря Нико Розберг с 76.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените