Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Проблемите на Red Bull продължават

Фетел завъртя вчера само 14 обиколки в Бахрейн
Фетел завъртя вчера само 14 обиколки в Бахрейн

Техническите проблеми на световните шампиони във Формула 1 Red Bull продължават и се отразиха на представянето на тима в първия ден от тестовата сесия в Бахрейн. На първите изпитания за годината Red Bull се провали с едва 21 обиколки за 4 дни на „Херес", а сега става ясно, че трудностите не са си отишли - вчера Себастиан Фетел не можа да излезе на пистата цяла сутрин, а когато го направи успя да завърти едва 14 обиколки.

Механиците и инженерите на тима имаха много натоварена сутрин - излизането на трасето на Фетел се забави с пет мача заради проблеми при сглобяването на неговия RB10, а след това новият болид дефектира един час преди края на програмата за деня.

Нико Хюлкенберг с Force India записа най-добро време на „Сахир" вчера, следван от Фернандо Алонсо с Ferrari и Люис Хамилтън с Mercedes. Четвърти остана Кевин Магнусен с McLaren, а Фетел се нареди пети, но на 3,344 секунди от времето на Хюлкенберг.

Все още не е ясно каква е била причината за повредата в колата на Red Bull вчера, но стюардите докладваха, че от болида е излизал пушек и се е наложило той да бъде върнат в бокса на борда на сервизен камион.

От Red Bull решиха да изпробват в Бахрейн два различни варианта на каросерията на новия си болид - в тима търсят причината за постоянното прегряване на определени компоненти, както и за сериозните проблеми в работата на новия двигател на Renault и системите за събиране и съхранение на енергия, които се проявиха по време на първия тест.

„Ясно е, че не сме щастливи с постиженията си до момента, но все още пред нас има дълъг път - обясни Фетел. - Трудно е да преценим къде точно се намираме. Така и не съм успял да покарам малко повече новата кола. Смятам, че е добра, но имам нужда от повече километри, за да имам точна оценка. Явно не е лесно да се намери бързо решение на проблемите ни. Мисля, че в тима са наясно какви точно са проблемите ни.

„На „Херес" имахме проблеми с температурата, които смятам, че сме решили. Но много често се случва, че решаваш един проблем и веднага се появява друг."

Red Bull и останалите отбори, използващи двигатели Renault и вчера имаха проблеми с моторите и системите за енергия. От френската компания заявиха, че трудностите от „Херес" са отстранени, но „не напълно". Вчера новата кола на Lotus - E22 записа 7 обиколки в първия си официален тестов ден, а в бокса на Toro Rosso отчетоха едва пет успешни тура. Най-добре от болидите с двигатели Renault се представи този на опашкаря Caterham - 58 обиколки с Робин Фрийнс зад волана.

„Определено това не е стартът на новия сезон, на който се надявахме - допълни Фетел. - Но все още имаме време, както и умни хора, които работят за нас, така че се надявам, че ще решим проблемите."

Инженерният шеф на Renault Реми Тафен обясни, че компанията е направила „голяма стъпка напред" в работата си по новия мотор, но допълни, че двигателят и допълнителните системи все още не се представят на нивото, на което искат в Renault Sport.

Вчера Хюлкенберг оглави класирането с време 1.36,880 секунди, на 0,999 секунди пред Алонсо и на 1,028 секунди пред Хамилтън. Германецът беше единствен, който кара с по-бързите меки сликове и най-доброто му време се оказа с 2,4 секунди по-слабо от най-бързата обиколка в първата свободна тренировка за Гран при на Бахрейн миналата година и с по-малко от 0,1 секунда по-добро от най-бързата обиколка на Фетел в самото състезание.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените