Тото Волф напусна Williams заради Mercedes

Тимът на сър Франк Уилямс се оказа в трудно положение, след като един от акционерите в него, който доскоро беше и сред големите шефове, реши да напусне, за да стане изпълнителен директор на Mercedes F1. Само в това изречение има толкова напрежение, че половин сезон анализаторите може да търсят значението му.

Волф става акционер в Mercedes F1, също като и другият нов шеф в тима Ники Лауда, но при Тото се появява странен конфликт на интереси - поне за известно време Волф ще е акционер и в двете компании.

Това, че Волф е запазил пакета си акции в Williams се приема като част от добрата финансова картина, която британският тим показва на света, тъй като акциите му се търгуват на фондовата борса във Франкфурт.

Австриецът, който методично увеличаваше влиянието си в британския тим в последните години, ще поеме в Mercedes част от функциите на Норберт Хауг, който напусна точно преди Коледа след разочароващите резултати на отбора и през 2012, но ролята на Тото ще е по-различна.

„Williams Grand Prix Holdings обяви днес, че Тото Волф, един от изпълнителните директори на компанията, напуска, като решението му влиза в действие веднага, а той ще поеме нова роля в Mercedes-Benz Grand Prix", се казва в съобщението на британския тим.

„Тото ще освободи мястото си в борда на директорите на компанията, но ще запази акциите си в Williams", потвърди официално тимът.

Сър Франк Уилямс пък допълни в свое изявление, че въпреки че Тото запазва дела си в тима, Williams ще се бори „здраво срещу него и новият му отбор на пистата!"

Напускането на Волф е сериозна загуба за Williams, тъй като досега австриецът беше важна фигура в отношенията на тима с ФИА и особено с Бърни Екълстоун. Той дойде на мястото на Адам Пар, който така и не успя да установи добър контакт с 82-годишния бос на Формула 1 и дори се противопостави на методите му на правене на бизнес.

70-годишният сър Франк Уилямс вече не е толкова енергичен, но точно Волф успя да се наложи в ролята на негов представител в ежедневното ръководство на тима и демонстрира отлично разбирателство с изпълнителния шеф на Williams Алекс Бърнс. Сега отборът трябва да му намери достоен заместник, който да продължи да работи с такава енергия и хъс. През зимата Williams загуби още една важна фигура - професор Марк Гилън, който отговаряше за операциите на отбора на пистата.

В съобщението на Mercedes за трансфера на австриеца се казва следното: „Тото Волф става едновременно акционер и изпълнителен директор на Mercedes-Benz Grand Prix и ще поеме координацията на всички моторспорт активности на Mercedes".

Което означава, че подобно на Хауг, Волф ще ръководи всички моторспорт програми на Mercedes, като тук влизат DTM и Формула 3, но в тези два шампионата става въпрос по-скоро за контролна функция, тъй като основните му задачи ще са във Формула 1.

Волф е сериозно обвързан с DTM - той инвестира сериозно в HWA, партньорът на Mercedes в тази надпревара.

При предишната конфигурация Рос Браун беше шеф на отбора, Ник Фрай - изпълнителен директор, а Ники Лауда - президент без оперативни функции. Според съобщението на Mercedes, с идването на Волф „мениджмънта на тима е оформен", като името на Пат Фрай вече не фигурира. Според източник от Mercedes това е така, защото „все още има някои детайли, които се дискутират с него". Което означава, че бъдещето му в отбора не е напълно ясно.

Ясно е, че Волф ще поеме важна корпоративна роля в управлението на тима на Mercedes във Формула 1 и ще представлява интересите на марката. В момента той живее в Швейцария, но офисът му ще е в базата на тима в Бракли. По въпросите извън Формула 1 Волф ще докладва на борда на директорите на Daimler, а що се отнася до Формула 1 - комуникацията му ще е през борда на директорите на Mercedes GP и през Лауда - пред борда на Daimler, същата формула по която работи и Рос Браун.

И въпреки че това развитие е в позитивна посока за Mercedes, като идването в тима на Волф може да бъде оценено много високо, истината е, че в отбора се оформят две крила: „австрийско", като тук влизат и акционери и „британско", в което няма акционери. Не е трудно да се сетим кое ще е по-силно.

С оглед на това колко много политика има във Формула 1, ще е интересно да видим как ще заработи тази схема в Mercedes.

Новините

Най-четените