Алонсо: Манипулация, Ferrari: Скандал

Гневът на двукратния световен шампион Фернандо Алонсо удари както организаторите на Гран при на Европа, така и бившият му съотборник и настоящ съперник на пистата Люис Хамилтън, след като британецът беше наказан, но не загуби позиции в класирането.

Фернандо проведе оживена дискусия по радиото с бокса на Скудерията относно наказанието на Хамилтън, след което на няколко пъти трябваше да бъде успокояван от състезателния си инженер, че с тях са постъпили "нечестно" и че испанецът трябва да гледа собственото си състезание.

Какво се случи във Валенсия? В 9 обиколка организаторите изведоха на пистата кола на сигурността заради тежката катастрофа на Марк Уебър. Хамилтън задмина колата на сигурността, секунда, след като беше пресякъл втората бяла линия, която маркира излизането й на пистата, като с това наруши правилата. Но моментът, в който колата на сигурността тръгна да излиза беше странно подбран, тъй като автомобилът се озова зад лидера Фетел и изравнен с Хамилтън.

Алонсо се движеше трети, веднага зад Хамилтън, когато стана това нарушение. Люис обаче изпревари колата на сигурността и оттам с по-високо темпо се запъти към боксовете. Фернандо трябваше да кара със скоростта на колата на сигурността, после спря в бокса и това му струва много време и позиции в класирането.

Алонсо веднага се развика по радиото към тима като обясняваше, че Хамилтън е нарушил правилата. Но шефовете на състезанието съобщиха едва в 21 обиколка, че изпълнението на Люис се разглежда с възможност за наказание. Санкцията дойде след още 4 обиколки, което се оказа идеално за Хамилтън.

При рестартирането, всички които бяха зад Кобаяши, който без да спира в бокса излезе трети, започнаха да губят време, а това позволи на Хамилтън да мине през алеята пред пита и да се върне на пистата отново на второ място. Според Алонсо, ако Хамилтън не беше нарушил правилата, то реалното му класиране на финала е щяло да бъде 8-о място.

Алонсо се вбеси, не само защото загуби важни точки - испанецът можеше да е втори или трети на финала - но и защото битката за титлата вече се изостри и фаворитите се оформиха, а Хамилтън е един от преките съперници на Фернандо. Естествено, тук включваме и Фетел. А в този случай Хамилтън дръпна пред Алонсо - разликата им е 29 точки след Валенсия.

"Това е срам, не за нас, защото ние се състезавахме, а заради феновете, които гледаха едно манипулирано състезание", ядосано обясни Алонсо. "Движех се добре, бях трети, след като направих добър старт. След това на пистата излезе кола на сигурността - това определено не беше за нас. Но Хамилтън изпревари колата на сигурността - нещо, което досега не съм виждал, а при жълти флагове изпревари и медицинския автомобил. Бяхме на няколко метра един от друг в тази ситуация, но на финала той завърши втори, а аз - девети. В това състезание трябваше да съм втори. При нормално развитие на ситуацията с колата на сигурността, аз щях да съм девети, а Хамилтън - осми. Но като спазваш правилата, оставаш девети, а този, който ги нарушава завършва втори".

Във второ поредно състезание стюардите успяха да ядосат Алонсо. В Канада испанецът се разгневи на по-бавните коли пред него, които го забавиха - основно Ярно Трули зад когото Алонсо загуби време в последната си обиколка при влизането в бокса. Но в Монреал Фернандо не си позволи да се оплаква кой знае колко пред медиите.

Този път обаче нещата станаха публично достояние, а Фернандо получи и пълната подкрепа на Ferrari. Това му избухване може да се сравнява с репликата "Формула 1 вече не може да се смята за спорт" от Монца през 2006, когато според него стюардите го наказаха твърде строго за това, че беше блокирал Маса в квалификацията. Тогава Алонсо преследваше втората си титла като пилот на Renault. Сега обаче сред потърпевшите се оказа и тимът на Ferrari.

На сайта на Ferrari в неделя се появи текст, в който Гран при на Испания е описана като "скандал", който руши имиджа на спорта.

"Скандал: това е мнението на много от феновете и експертите във Формула 1, а всички те са на едно мнение: това е единственият начин да се опише случилото се в Гран при на Европа. Начинът, по който шефовете на надпреварата ръководеха състезанието породи много съмнения, а имиджът на Формула 1 отново пострада, в световен мащаб".

Новините

Най-четените