Ferrari най-после потвърди вчера дългоочакваната новина, че Кими Райконен се завръща в тима от следващия сезон.
Финландецът ще си партнира с Фернандо Алонсо и в следващите два сезона това ще е история с интересно развитие, точно навреме, тъй като Формула 1 започна да става скучна заради доминацията на Себастиан Фетел и Red Bull.
33-годишният Кими е последният световен шампион на Ferrari - той взе титлата през 2007, а това определено ще има значение в бъдещето му партньорство с Алонсо, който дойде на мястото му за сезон 2010. По ирония на съдбата шефовете на тима решиха да платят заплатата на Кими за 2010 и да го освободят в края на 2009, за да се освободи място за Фернандо. По това време от Маранело постоянно се чуваха гласове, че Кими не е „лидер" и се очаква Алонсо да се нагърби точно с тази роля.
Четири години по-късно Скудерията все още няма световна титла, която да потвърди тази теза, въпреки че Алонсо на два пъти беше болезнено близо до титлата, а сега тимът взе решение, което ще смути комфорта на испанеца в йерархията на Черните кончета.
Решението на Ferrari е рисковано, но пряката цел е спечелването на титлата на конструкторите. В последните четири сезона това не беше възможно, тъй като Фелипе Маса не печелеше достатъчно точки.
На това ниво тази стратегия е оправдана. Но по-важното е друго - всички са любопитни да видят как ще се отрази пристигането на Райконен в тима на Алонсо. Испанецът обикновено разчита на това, че е първи пилот на тима, за който кара, а появата на Кими ще направи този сценарий по-сложен и объркан.
„На всеки, който мисли, че изборът на Кими е нещо, насочено срещу Алонсо, мога да му кажа, че е в грешка - заяви шефът на тима Стефано Доменикали. - Във Ferrari всички са наясно, че тимът е най-важен, след това идват интересите на пилотите.
„Фернандо е много важен за отбора и това ще продължи още много време. Сигурен, че той е първият, който се е зарадвал на нашия избор, тъй като така подсилваме тима. Фернандо е много интелигентен и знае, че ако тимът стане по-силен, това ще е изцяло в негова полза."
Алонсо, естествено, приветства завръщането на Райконен във Ferrari.
До края на договора на Фернандо със Скудерията остават три години и половина, но отношенията му с тима са обтегнати, което беше илюстрирано от публичната критика, която му отправи президентът на компанията Лука ди Монтедземоло през юли.
Ако сега Алонсо реши да напусне, Ferrari ще е в по-добра позиция - тимът привлече световен шампион, който е доказал, че може да печели състезания, когато разполага с добра кола и освен това редовно печели точки.
Интересно е да се отбележи, че договорът на Райконен е до края на сезон 2015, точно тогава изтича и договорът на Фетел с Red Bull. Германецът всеки път си оставя отворена вратичка за това, че може да премине в друг отбор в по-късен етап от кариерата си и след като удължи само за един сезон договорът, който изтичаше в края на 2014, това е повече от реална възможност.
Събирането на две супер звезди в Маранело ще окаже допълнителен натиск върху техническия департамент на Ferrari - тимът на всяка цена трябва да разполага с бърз болид догодина. Рори Бърни работи с дизайнерите на тима от около 100 дни насам върху колата за 2014. Много се разчита и на новото попълнение Джеймс Алисън, който дойде от Lotus.
Най-голямото напрежение ще е за екипа, който трябва да създаде и развие новия мотор на Ferrari. Докато не започнат изпитанията на двигателя, няма да знаем дали двамата пилоти на Скудерията ще се претенденти за титлата догодина. Ако догодина Ferrari влезе в кризата, в която в момента се намира McLaren, напрежението върху целия тим ще е огромно.
Трансферът на Райконен е огромно разочарование за Lotus - в тима положиха огромни усилия, за да го задържат, по-точно да намерят пари, за да остане Кими, но явно не им стигна времето. След като взе Алисън, сега Ferrari си осигури още един много ценен актив на Lotus. Тимът, воден от Жерар Булие се представя много над възможностите си и тази година, но сега не е ясно дали ще запази това високо ниво.
Логично е да смятаме, че Нико Хюлкенберг е фаворит №1 за мястото на Райконен в Lotus. След като бъдещето на Кими е вече ясно, то останалите празни места в отборите за догодина ще започнат бързо да се попълват.