Себастиан Фетел взе титлата във Формула 1

Германската звезда на Red Bull Себастиан Фетел стана най-младият световен шампион във Формула 1, след като спечели последния кръг от шампионата - Гран при на Абу Даби, а двамата му основни съперници Фернандо Алонсо (Ferrari) и Марк Уебър (Red Bull) завършиха седми и осми на „Яс Марина".

23-годишният германец беше начело от старта до финала на състезанието, продължило 55 обиколки. След като той се откъсна напред, зад него изскочиха двамата пилоти на McLaren, които издърпаха назад спиранията си в бокса за гуми и това им донесе места на подиума - Люис Хамилтън завърши втори, а Дженсън Бътън - трети.

Развоят на битката за титлата обаче беше решен от събитията по-назад в колоната, доста зад Фетел, Хамилтън и Бътън. Водачът в класирането преди това състезание Алонсо трябваше да завърши четвърти, за да вземе титла, но надеждите му за успех се провалиха, след като той спря по-рано за нови гуми, а като се върна на пистата се озова зад втория пилот на Renault Виталий Петров и до финала не успя да изпревари руснака.

Промяната в стратегиите на Нико Розберг (Mercedes) и двамата пилоти на Renault Роберт Кубица и Петров - заради ранното излизане на колата на сигурността още в първата обиколка - им позволи да се преборят за четвърто, пето и шесто място и да отрежат шансовете за успех на Алонсо и Уебър, които след смяната на гуми се оказаха зад тях.

Начало на решителните събития в битката за титлата даде ранното спиране в бокса на Уебър, тъй като гумите не го държаха добре и той изоставаше от Алонсо.

Австралиецът се върна на пистата в 13 обиколка на 16-о място, точно зад Хайме Алгерсуари с Toro Rosso. Зад Уебър се озова другият пилот на Скудерията Фелипе Маса, а от бокса на италианския тим почти веднага извикаха Маса в бокса, с надеждата, че той ще се върне на пистата пред Марк. Това обаче не стана, а Уебър започна да дава времена с 0,8 секунди по-добри от тези на Алонсо. Испанецът веднага беше повикан в бокса за нови гуми, за да може и след пита той да остане пред Уебър.

Така и стана, но в сметките на тима от Маранело не бяха включени Нико Розберг и Виталий Петров, които вече бяха сменили гуми докато колата на сигурността още беше на пистата. Така Алонсо покри опасността от Уебър, но се оказа далеч от 4-ото място, което му гарантираше, че дори и Фетел да спечели, испанецът пак щеше да стане световен шампион.

Алонсо не успя да изпревари Петров - а Розберг беше на още 2 секунди по-напред - и Кубица направи дълга първа серия обиколки с твърдите гуми, с които стартира, което означаваше, че след спирането си в бокса полякът се върна пред съотборника си.

Преди това Роберт се оказа близо до Фетел и Хамилтън, които се гонеха за първото място в това състезание. Но Люис беше зад Кубица и не успя да го изпревари, което улесни Фетел в опита му да натрупа аванс начело на колоната. Кубица спря за гуми в 45 обиколка, Хамилтън се втурна да го гони, на германецът вече имаше аванс от 10 секунди.

В това време Кубица вече беше увеличил аванса си пред групата на Алонсо на над 24 секунди, което, както стана дума, му позволи да се върне на пистата пред Виталий.

Интересното е, че появата на колата на сигурността на пистата беше предизвикана от Розберг - пилотът, който се възползва в най-голяма степен от това. Двамата с Михаел Шумахер се бореха за позиция зад Рубенс Барикело (Williams) и колите им се изравниха в завой №5, но на излизането Шуми остана в прашната част и се завъртя.

Михаел се опита да се върне в състезанието, но тогава върху него връхлетя следващата група пилоти и той беше ударен от Витантонио Лиуци с Force India. След това удар излезе колата на сигурността, тъй като болидите на двамата трябваше да бъдат отстранени, а пистата имаше нужда от почистване. Розберг и Петров точно тогава спряха в бокса и събитията, които се оказаха решаващи за изхода на битката за световната титлата започнаха да се нареждат.

Новините

Най-четените