Възможността Кими Райконен да се завърне във Ferrari след обтягането на отношенията между Фернандо Алонсо и Скудерията и грубоватия флирт на испанеца с Red Bull, успя да привлече вниманието на медиите. Но вчера тимът от Маранело декларира, че Кими няма да се връща във Ferrari, с което се опита да разсее спекулациите за близкото бъдеще на финландеца и Алонсо.
В момента Райконен е основният играч на трансферния пазар във Формула 1 - настоящият му тим Lotus е готов на всичко, за да го задържи, а в същото време световните шампиони от Red Bull искат да го привлекат на мястото на Марк Уебър, който напуска Формула 1 в края на сезона.
Германският вестник Bild беше първият, който разви тезата за трансфер на Кими в Маранело при успешен край на преговорите на Алонсо с Red Bull, но всичко беше опровергано.
Говорител на Ferrari заяви пред германската агенция DPA, че в момента тимът „няма интерес към пазара на пилоти".
Но с оглед на това, че договорът на Фелипе Маса изтича, това може да не е точно така. Според германското списание Sport Bild, Ferrari винаги са поддържали връзка с 33-годишния Райконен, който през 2007 стана последният световен шампион на Черните кончета.
След това обаче тимът прекрати предсрочно договора на Кими, за да може да направи място за Алонсо, който пристигна с решаващата финансова помощ на испанската банка Santander. Но според Sport Bild Райконен и досега е запазил добри отношения с шефа на тима Стефано Доменикали.
„Мога да си представя, че Кими ще се върне във Ferrari, няма да е никак трудно", обясни бившият пилот и сега коментатор на Sky Марк Сурер.
Според него, това че в края на 2009 Райконен е бил принуден да напусне една година по-рано заради Алонсо не е влошило отношенията му с тима.
„По това време всичко идваше от спонсора на Алонсо, така че Кими трябваше да си тръгне", допълни Сурер.
Завръщането на Райконен в Маранело не изглежда особено вероятно, на как стои въпросът с това Алонсо да премине в Red Bull?
„Според мен, Алонсо трябва да реагира бързо - обясни бившият пилот във Формула 1 Герхард Бергер. - Вече над три години той кара за Ferrari и все още не може да спечели световната титла. Всеки път губи битката с Red Bull, така че той трябва да се опита да кара за този отбор."
Бергер е близък със собственика на Red Bull Дитрих Матешиц, като двамата бяха съсобственици на Toro Rosso, но Герхард вече има славата на сънародника си Ники Лауда, който обича да радва медиите с бомбастични изказвания, които обаче рядко се оказват истина.
„С оглед на това, че в Red Bull работи брилянтния дизайнер Ейдриън Нюи, Алонсо може да е сигурен, че Red Bull ще му осигури автомобил, с който да печели състезания и да се бори за титлата", допълни Бергер.
Но австриецът, който в миналото също кара за Ferrari, призна, че Алонсо ще може да си тръгне по-рано от тима, само ако това е предвидено в специални клаузи, които са част от договора му с отбора, който е със срок 2016 година.
В същото време Сурер прогнозира, че събирането на Себастиан Фетел и Алонсо в тима на Red Bull ще е голяма грешка.
„Ако това стане и Кими отиде във Ferrari, то той ще стане световен шампион - беше категоричен Сурер. - Ще стане като през 2007, когато Алонсо и Люис Хамилтън се бореха за надмощие в McLaren, накрая Кими им отмъкна титлата с по-слабата кола. Лично аз се съмнявам, че в Red Bull ще искат да си създадат такава вътрешна война."