Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Red Bull доминира на "Монца"

Фетел спечели полпозишън №40 на "Монца" Снимка: Getty images
Фетел спечели полпозишън №40 на "Монца"

Пилотите на Red Bull Себастиан Фетел и Марк Уебър доминираха в квалификацията за Гран при на Италия на пистата „Монца" вчера и окупираха първа редица за старта. Световният шампион Фетел изпревари с почти 0,2 секунди Уебър и записа четвъртия си полпозишън за годината и №40 в кариерата си.

От началото на уикенда на „Монца" Фетел демонстрира, че силната форма на Red Bull от „Спа" ще е налице и в Италия - той беше най-бърз в първите две свободни тренировки в петък, а в решителната част на квалификацията направи две бързи обиколки, които бяха достатъчни за полпозишъна.

Трети завърши Нико Хюлкенберг със Sauber, следван от двамата пилоти на Ferrari Фелипе Маса и Фернандо Алонсо, като испанецът нарече екипа си в бокса „глупаци" и ги обвини, че са му провалили квалификацията.

Голямата изненада вчера беше отпадането във втората част на сесията на Кими Райконен с Lotus и Люис Хамилтън с McLaren, които останаха извън Топ 10. По-късно Люис обясни, че е карал слабо и се извини на тима, а Райконен отново обясни, че няма идея защо на „Монца" на болидите на Lotus не им достига скорост.

Предполага се, че печелившата стратегия днес ще е с едно спиране в бокса - примерът на Серхио Перес от миналата година е просто заразителен. Мексиканецът стартира 12-и и само с една смяна на гуми успя да стигне до второто място на финала.

Pirelli осигури на отборите средно твърди и твърди сликове, същият избор на гуми като на „Спа". Аеродинамичното притискане на колите на „Монца" е слабо, така че основното натоварване върху гумите идва при излизането от бавните завои на пълна газ, когато те превъртат. На практика на „Монца" има три завоя, в които гумите се натоварват сериозно - двата „Лесмо" и „Параболика", но другият проблем е свързан с дългите прави, на които от високата скорост на въртене сликовете може да започнат да прегряват.

Този проблем засяга основно вътрешната част на предна дясна гума, особено когато температурата на асфалта е по-висока, както беше днес.

Според симулациите, стратегията с едно спиране в бокса е с около 10 секунди по-бърза от тази с две смени на гуми.

За болидите от Топ 10 на старта, които стартират със средно твърди гуми и целта им е да карат с едно спиране в бокса, това означава, че пилотите трябва да стигнат с първия си комплект сликове до 20-24 обиколка. Следва бокс, след който те да се върнат на пистата с твърдите сликове и да карат с тях до финала.

Едно спиране в бокса на „Монца" отнема над 23 секунди - пита е дълъг, тази година скоростта в него беше намалена от 100 на 80 км/ч, а пилотите, които са на трасето вървят много бързо - те излизат с над 200 км/ч от „Параболика" и спират от над 300 км/ч на стартфиналната права за първия шикан. Така че никой не иска да губи време в бокса.

 

Най-четените