Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Футболна икономика. Как Франция ще спечели от Евро 2016

Франция доказа, че от домакинствата на големи форуми може да се извлече и икономическа полза.
Козметични ремонти в градовете и частично обновление на пътната мрежа - това се оказа напълно достатъчно.
Компанията, спечелила конкурса да дизайн на талисмана, вече се намира в друга орбита.
Срещу 1,6 млрд. евро Франция се сдоби с 10 прекрасни стадиона.
Екип от експерти по маркетинг обиколиха страната и убедиха хората, че домакинството си заслужава.
Франция е твърдо решена да организира най-доброто европейско първенство в историята.
Местните фенове мечтаят за титлата, а покрай Евро 2016 в детските футболни школи бяха инвестирани 40 млн. евро.
Службите усилено се готвят за евентуални терористични атаки, което неминуемо се отрази и на бюджета за сигурност.
Обичам футбола, мразя бизнеса...Домакините на Евро 2016 успяха да ликвидират това противоречие.

Ако пресметнем всички официално обявени разходи по подготовката, Франция ще похарчи около 3 млрд. евро за Евро 2016. Очакваната печалба е в размер на 500 млн. евро. За сравнение - за Мондиал 2018 Русия ще даде 10 млрд. евро и може би ще заработи 1 млрд. евро.

Инфраструктурата „глътна“ около 500 млн. евро - основно за козметични подобрения в градовете и реновиране на пътната мрежа, която и без това е в отлично състояние.

Разбира се, най-много пари отидоха за стадионите. Те струват на държавните и общинските власти общо 1,6 млрд. евро. Четири от съоръженията са чисто нови - в Бордо, Лион, Лил и Ница. Останалите шест бяха реконструирани.

Организаторите не забравиха и да погледнат към бъдещето. Те отделиха 40 млн. евро за подпомагане на школите, развиващи детския футбол. С тези средства бяха модернизирани съблекални, тренировъчни зали, терени.

Молбите на доброволците значително надхвърляха броя, необходим за нуждите на турнира. От всички кандидати бяха подбрани 7000.

В продължение на няколко месеца експерти по маркетинг обикаляха страната в рамките на проекта „Пътна карта“ и разясняваха на хората дивидентите, които държавата и съответният град ще извлекат от домакинството.

Заради атентатите в Париж от миналия ноември се наложи да бъде увеличен с 10% бюджетът за безопасност - както на самите стадиони, така и във фен зоните. Крайната сума е 34 млн. евро. Най-скъпите мерки за сигурност са в Бордо - 4,3 млн. евро. В съседния Тулуза ще бъдат похарчени едва 500 000 евро.

Допълнителни 2,5 млн. евро бяха заделени за послания към туристите след атаките. По-конкретно - за рекламни кампании и за подпомагане на агенциите и авиокомпаниите, които упорито убеждават чужденците, че във Франция отново е безопасно.

Част от всички тези суми поема и УЕФА. А очакваният принос на Евро 2016 към френската икономика е 1,3 млрд. евро.

Първо - създаване на нови работни места. Пряко към надпреварата са ангажирани 94 000 служители. Сключени са договори с 250 фирми. 80% от търговете бяха спечелени от местни компании. Съответно парите, похарчени от правителството и общините, остават в страната и работят за стимулиране на икономиката.

Участието в подготовката и организацията е уникален шанс за малкия и средния бизнес. Като пример може да посочим дизайнерското студио ZeBrand, което спечели конкурса за изработване на талисман.

Второ - приходите от билети. Продажбата стартира на 12 декември. Организационният комитет очакваше 60% да бъдат изкупени от местни фенове, а останалите - от чужденци. В действителност съотношението е точно обратното, а най-ентусиазирани са германците и британците.

Специални похвали заслужава гъвката система, която позволява да се сдобиеш както с обикновен единичен билет, така и с цели пакети. Например „платиненият пропуск“ е на стойност 1225 евро, а „златният“ струва 780 евро. Те осигуряват различни екстри. А всеки желаещ може да наеме ложа и дори да организира прием.

Предполага се, че приходите от билети ще надхвърлят 775 млн. евро.

Нека не забравяме и туризма. Традициите и местоположението на Франция в сърцето на континента със сигурност ще доведе стотици хиляди фенове, дори и само за по един уикенд. Даже и без билет – просто за да бъде почувствана атмосферата на турнира. Приходите от тези туристи дори не са вписани в официалните сметки.

Вижте повече в галерията.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените