Австралийската звезда на Red Bull Марк Уебър не даде шанс на съперниците си в Гран при на Испания на пистата „Каталуня" до Барселона, след като беше начело от старта до финала в състезанието и във всяка една от 66-те обиколки на надпреварата контролираше напълно хода на състезанието.
Уeбър се справи с атаката на съотборника си Себастиан Фетел на старта, не му остави време да натрупа повече скорост в спринта от място, а след това зае и най-добрата траектория за влизането в първия завой.
Оттам през спиранията в бокса до финала Уебър следеше внимателно аванса му да не спада под 10 секунди и да пази колата и губите си, зада няма притеснения в последните турове. Зад него, при смяната на гуми Фетел загуби второто място - заради забавяне в бокса - и пред него мина стартиралият Люис Хамилтън. Двамата се гониха до финала за второто място, но Люис отпадна в предпоследната обиколка заради спукана гума и катастрофа.
А преди това Фетел трябваше да направи още едно спиране за гуми заради проблеми с работата на предното крило и спирачките на колата му, като германецът на няколко пъти беше предупреден от бокса да върне газта, за да не застраши финала. Проблемите на Хамилтън и Фетел изкачиха от четвърто на второ място местната звезда Фернандо Алонсо, който бе посрещнат като победител от над 100 000 зрители, заели места по трибуните.
В хода на състезанието Уебър демонстрира, че Red Bull разполага с най-бързия болид, не само в рамките на една обиколка, където авансът на тима е огромен, но и в състезателно темпо, въпреки че McLaren и Ferrari са по-близо от очакваното в сравнение с възможностите на болида, създаден от Ейдриън Нюи.
Първият европейски уикенд може да се окаже много важен за разпределението на силите в много отбори - в Red Bull Уебър си върна статут на равен с Фетел - първо спечели квалификацията, а след това запази първата си позиция без проблеми. Във Ferrari Алоно вече има сериозен аванс пред Маса, който пак беше по-назад, а стартира едва девети заради проблеми с управлението на колата му.
В Mercedes лидерската роля пое Михаел Шумахер, който записа най-доброто си класиране тази година - 4-о място на финала, докато проблеми в бокса и трудности с настройката на новата версия на колата дръпнаха много назад Нико Розберг. Но това развитие бе напълно очаквано, като Нико прогнозира, че в Европа Михаел ще е невероятно силен и бърз.
В McLaren днес Хамилтън беше по-бързият пилот, той дори успя да изпревари Фетел, но след това на финала точките бяха за Бътън, който така и не успя да се справи с Михаел Шумахер и след като видя, че не може да го изпревари, остана на прилична дистанция зад него.
Авансът на Red Bull в Испания успя да уплаши анализаторите и съперниците на тима. Но пистата „Каталуня" е твърде „аеродинамична" и „тестова", въпреки че клишето е известно: Който е бърз в Барселона, ще е бърз на всяка друга писта. Следва Монако, където трасето е изключение и от него не могат да се правят изводи за възможностите на болидите, но след това идват решителните стартове.
Без съмнение, Red Bull има предимство, сега трябва да го запази. Според Рос Браун, това е очаквано - миналата година болидът на тима беше много силен на бързите и технични писти с бързи завои и бавен в бавните участъци. Сега предимствата му са запазени, а слабостите - отстранени. Което го прави №1 на трасето. Но както видяхме от представянето на Фетел - аеродинамичното съвършенство и отличното прилепяне към пистата губят значение, ако надеждността не е налице. Защото решаващ е балансът между скорост и издръжливост - днес той беше най-добре сметнат в колата на Марк Уебър. И австралиецът беше безмилостен към амбициите на съперниците си. Защото и той е сред претендентите за световната титла. А да останеш в тази компания, трябва да побеждаваш. Иначе изоставаш.