Първа титла за Red Bull, Алонсо остава фаворит

Пилотите на Red Bull Себастиан Фетел и Марк Уебър донесоха първа титла при конструкторите на своя тим, след като записаха двойна победа в Гран при на Бразилия, но завършилият на трето място Фернандо Алонсо остава фаворит за първото място при пилотите в края на сезона. Испанската звезда на Ferrari финишира трети и има аванс от 8 точки пред Марк Уебър и е на 15 пред Фетел един кръг преди края на битката - Гран при на Абу Даби.

Това означава, че ако Алонсо завърши втори на „Яс Марина" това ще му донесе световната титла, без значение как ще се представят двамата пилоти на Red Bull в последното състезание за 2010 година.

Решението на Кристиан Хорнър и другите шефове на тима да не въвеждат заповеди от бокса ощети сериозно шансовете на Уебър за титлата, тъй като ако той беше спечелил, то щеше да е само на 1 точка зад Алонсо след състезанието в Бразилия.

В състезанието на „Интерлагос" двамата пилоти на Red Bull наложиха темпо, което се оказа непостижимо за техните съперници, като и двамата успяха да изпреварят стартиралия от полпозишън Нико Хюлкенберг с Williams. Преди това Уебър беше изпреварен от Люис Хамилтън в първия завой, но във втория си върна позицията, така на излизането от завой №3 Фетел и Уебър вече бяха начело на колоната.

Алонсо атакува Хамилтън за четвъртото място в края на първата обиколка, след това го притисна още малко и Люис допусна грешка, идентична на тази на Хюлкенберг в завой №3, а това позволи на Алонсо да го изпревари. Така в рамките на две състезания Фернандо записа втора успешна атака срещу Хамилтън, като и двата пъти го принуди да сгреши, за да го изпревари.

След това Алонсо догони и изпревари Хюлкенберг в петата обиколка, но дотогава вече беше изгубил 10 секунди спрямо Уебър. Хамилтън не успя да повтори атаката му срещу Нико като се оплака по радиото, че „няма сцепление", а другият пилот на McLaren - Дженсън Бътън също имаше проблеми, тъй като беше изпреварен от Михаел Шумахер.

Още в 11 обиколка пилотите започнаха да сменят гумите суперсофт с по-твърдите сликове, като в челото първи спряха Бътън, Маса и Рубенс Барикело.

Алонсо спря в бокса в 25 обиколка и се върна трети на пистата, а обиколка по-късно за гуми спря и Фетел, като стратегията на германеца явно беше обвързана с тази на испанеца. Уебър спря обиколка по-късно и се върна втори, така спиранията в бокса не промениха класирането в челото на колоната.

Малко преди средата на състезанието Фернандо попита по радиото състезателния си инженер какво е темпото му спрямо това на пилотите на Red Bull, като идеята беше дали да продължи да натиска, за да догони двамата пилоти пред него или да кара по-консервативно, за да съхрани част от ресурса на мотора за Абу Даби. В това време Уебър се опита да притисне Фетел, тъй като знаеше, че Себ кара с мотор, който вече е навъртял две състезания, а този на Марк беше изкарал само едно.

Така Уебър се доближи на 1,5 секунди от съотборника си и двамата застигнаха колона от 8 коли, които се бореха за позиция, най-отзад на която се движеше 15-я в класирането Фелипе Маса. Фетел се справи по-бързо с тези пилоти, а Марк загуби още време зад него.

От бокса предупредиха Уебър, че моторът му започва да прегрява, което означаваше, че той трябва да превключва предавките по-рано и да не товари толкова много двигателя.

21 обиколки Витантонио Лиуци с Force India катастрофира в завоя „Сена S" и пред колоната излезе кола на сигурността - това позволи на Алонсо да съкрати изоставането си от двамата пилоти на Red Bull, а между Фетел и Уебър се озоваха две коли, които улесниха Себ при рестартирането на състезанието. Оттук до финала челната тройка не се промени, а с новите гуми, сменени при престоя на колата на сигурността на пистата пилотите на McLaren завършиха четвърти и пети.

На финала бразилските фенове нямаха кой знае колко поводи за радост: Маса завърши 15-и, Барикело - 17-и след една пълна обиколка със спукана гума, Сена остана 21-и, а Ди Граси отпадна.

Така с 8 точки аванс Алонсо ще стартира в Абу Даби като лидер в класирането и ще получи възможност да упражни по-голям контрол в последното състезание върху изхода на битката за титлата.

Новините

Най-четените