Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Бътън с втора победа този сезон

Дженсън Бътън спечели втора победа от началото на сезона след блестящо пилотиране в Китай Снимка: Getty Images
Дженсън Бътън спечели втора победа от началото на сезона след блестящо пилотиране в Китай

Световният шампион във Формула 1 Дженсън Бътън спечели втората си победа тази година и излезе начело в класирането след четири състезания, след като беше най-бърз в хаотичната и оспорвана Гран при на Китай. Времето изтормози сериозно пилотите, тъй като заваля след като те се бяха наредили на стартовата решетка, а след това в хода на състезанието на няколко пъти дъждът спира и започва отново, като част от пилотите в челото записаха по пет спирания в бокса.

Успехът на McLaren бе допълнен от Люис Хамилтън, който завърши втори с 4 спирания в бокса, а двойната победа изкачи британския тим на първото място в класирането на конструкторите.

Предимството на Бътън се оказа същото, което му донесе победата в Мелбърн - изборът на подходящите гуми при променливото време на трасето. Екипът на Хамилтън не се справи толкова добре при определянето на най-подходящите гуми в отделните моменти, но британецът успя да оправи грешките на хората в бокса с поредица изпреварвания, които го върнаха в челото и му осигуриха второто място.

След финала от бокса на McLaren потвърдиха, че Бътън сам е решил да остане със сликовете, с които стартира в началото на състезанието, въпреки че заваля. Хамилтън пък потвърди, че сам е решил да смени сликовете с интермедия, но закъсня и от последния завой се метна към входа на боксовете. Но това му струва ценно време и лидерите, които останаха със сликове успяха да се откъснат напред.

Състезание след състезанието Бътън опровергава критиците си, които му предричаха трудни времена в McLaren - „Тимът на Хамилтън". За четири състезания Дженсън има 2 победи, Люис - нито една, а в квалификациите Бътън три пъти завърши пред Хамилтън. И двете му победи бяха спечелени, след като Дженсън се довери на състезателния си инстинкт за поведението на гумите и двата пъти спечели.

В началото на Гран при на Китай ръмеше, когато колоната потегли и почти веднага повечето пилоти се упътиха към бокса за гуми интермедия, докато Дженсън реши да продължи със сликовете, с които стартира. Нико Розберг и двамата пилоти на Renault го последваха.

И тъй като дъждът не се засили, гумите интермедия почти веднага се износиха и последва нова серия в боксовете, за да могат пилотите отново да се върнат на пистата със сликове. А лидерите вече имаха сериозен аванс пред колоната.

Но последва излизане на кола на сигурността на пистата - заради инцидента на Хайме Алгерсуари в 22 обиколка, който остана без предно крило.

Това помогна на фаворитите, които бяха поизостанали, да се доближат отново до лидерите.

А феновете имаха възможност да се насладят на няколко битки след рестартирането. Две от тях обаче се оказа много интересна - между Хамилтън и Михаел Шумахер. И в двата случая Люис кара в рамките на правилата и нито веднъж не притисна извън трасето Михаел, който имаше проблеми със стабилността на задницата, а и Хамилтън беше с 2 секунди на обиколка по-бърз от него, което в крайна сметка се оказа решаващо.

Малко по-късно двамата отново се бориха за позиция, след като Шумахер спря по-рано в бокса за гуми интермедия при поредния дъжд и се върна на пистата пред Хамилтън.

Съдиите на състезанието имаха доста работа в Китай. И двамата пилоти на McLaren участвах в спорни инциденти, които може би не бяха разтълкувани по най-добрия начин. При едно от рестартиранията на състезанието Бътън толкова намали зад колата на сигурността, че пилотите зад него се сгъчкаха един в друг и едва не последваха няколко удара.

Хамилтън от своя страна пък се бори с Фетел на алеята пред боксовете в 6 обиколка, когато двамата отново получиха сликове. Боксът на пилота на Red Bull беше по-бърз и се върна на алеята пред Хамилтън, който се опита да го догони, но Себастиан успя да удържи на натиска.

Зад двамата лидери на колоната Нико Розберг успя да стигне до втори пореден подиум след третото му място в Малайзия. Успешно състезание направиха и двамата пилоти на Renault Роберт Кубица и Виталий Петров, които завършиха в зоната на точките.

Розберг тръгна четвърти, след това поведе, но в 19-ата обиколка, когато отново заваля, темпото му спадна с около 10 секунди на обиколка.

Нико допусна грешка и излезе от трасето, което позволи на Бътън да го догони и след това да го изпревари в завой №14. В последните обиколки Розберг вече нямаше как да догони двамата пилоти на Мартин Уитмарш, но успя да засенчи по-опитния си съотборник Михаел Шумахер. За първи път в кариерата на Михаел той губи четири поредни състезания срещу свой съоторник. След финала Шумахер призна, че представянето му се дължи основно на грешките му при използването на новото поколение гуми интермедия, с които той още не е свикнал.

За четвърти път от четири състезания тази година, пилотът, който стартира от полпозишън не успя да спечели състезанието. Пилотите на Red Bull доминират в квалификациите, но състезанието им се обърка заради по-ранното им спиране в бокса за гуми интермедия.

В последните обиколки Фетел и Уебър нямаше как да пробват още атаки, а Бътън и Хамилтън бяха далеч напред като Люис беше предупреден в началото на последната обиколка да внимава и да не рискува излишно. Което той разбра правилно.

На финала на състезанието Бътън вече имаше 60 точки, с 10 повече от Розберг, а третото място делят Алонсо и Хамилтън с по 49. Пети е Фетел с 45. Досегашният водач Фелипе Маса отстъпи на шесто място с 41 точки, следван от Роберт Кубица с 40 и Марк Уебър с 28.

 

Най-четените