10 000 долара глоба донесе на Люис Хамилтън спечелената от него квалификация за Гран при на Канада - първи полпозишън за пилот този сезон, който не се състезава с автомобил на Red Bull.
Хамилтън води оспорвана битка с Марк Уебър и Себастиан Фетел, но успя да ги победи с максимално лека кола и по-меките гуми на Bridgestone. Световният шампион започна последната си бърза обиколка 4 секунди преди края на третата и решителна част от квалификацията, а на финала беше с над две десети и половина от секундата по-бърз от Уебър и с над 0,3 секунди пред Фетел.
В бокса на McLaren бяха сложили минимално количество гориво в резервоара на колата на Хамилтън - оказа се, че той няма достатъчно бензин, за да стигне до своите механици след финала на бързата си обиколка. Затова и Люис угаси двигателя, след което пусна автомобила по инерция на една от правите, изправи се в кокпита и приемаше поздравленията на публиката, след това изскочи от колата и я бута стотина метра, като най-накрая пристигна автомобил, който го отведе към пита, а маршалите спряха колата му в една от зоните за сигурност. Точно това шоу на Хамилтън му спечели мъмрене от страна на стюардите на състезанието и глоба от 10 000 долара.
Хамилтън обаче заяви, че не му пука от наказанието, тъй като е успял да постигне нещо много важно - точно той прекъсна серията от седем поредни първи места в квалификациите на пилотите на Red Bull този сезон.
„С по-меките гуми на Bridgestone бях по-бърз, но не смятам, че в състезанието разликата в представянето на двата модела гуми ще е толкова голямо, колкото беше в петък, когато пистата беше много прашна", обясни след финала на квалификацията Люис Хамилтън. „Естествено, ако на пистата се появи кола на сигурността, това ще ми помогне, но това трудно се прогнозира. Квалификацията за нас беше направо невероятна, стана страхотна сесия. Когато ми казаха по радиото, че съм първи, веднага се сетих за 2007, когато тук спечелих първата си квалификация, а след това и първата си победа във Формула 1, беше невероятна емоция."
Зад триото лидери Фернандо Алонсо с Ferrari също пробва да се включи в битката за полпозишъна, но остана четвърти, като все пак изпревари другия пилот на McLaren Дженсън Бътън.
Шести завърши нарочения за гонене от Force India Витантонио Лиуци, който за втори път тази година беше по-бърз от съотборника си Адриан Сутил - германецът остана девети.
За осми пореден път полската звезда на Renault Роберт Кубица намери място в Топ 10 - осми на старта, а в дъното на подреждането на пилотите, които участваха в последната част се озова Нико Розберг с Mercedes.
Той обаче отново се представи по-добре от 7-кратния световен шампион Михаел Шумахер, който стигна едва до 13-ото място и отпадна във втората част на квалификацията. Михаел изоставаше с 0,4 секунди от Нико и при последния си опит да влезе в Q3 допусна грешка на последния шикан преди стартфиналната права, която го лиши от шанс да продължи напред.
За първи път в кариерата си Михаел Шумахер беше победен в квалификацията в Канада от своя съотборник, в случая Нико Розберг. Михаел има 15 старта в Монреал, 7 победи и общо 12 качвания на подиума. Но в квалификацията на „Жил Вилньов" остана едва 13-и.
„Днес колата нямаше нито сцепление, нито баланс, за да съм по-бърз", обясни Михаел. „Отделно от това колата имаше проблеми със спирачките и управлението, така че беше доста трудно. В петък имахме сходни проблеми, направихме някои промени по колата, но явно не е било достатъчно. Трудно е да разберем защо става така, но ще анализираме цялата информация, с която разполагаме".