Защо Кубица пострада толкова тежко?

Навигаторът на Роберт Кубица в злощастното рали "Ронде ди Андора" Якуб Гербер обясни как точно е станала катастрофата в първата отсечка, заради която полският пилот на Lotus Renault можеше да загуби дясната си ръка и ще пропусне новия сезон във Формула 1.

Кубица все още е в интензивното отделение на болницата, където беше опериран, а лекарите съобщиха, че му предстои нова операция - отново на сериозно пострадалите дясна ръка и рамо, както и на десния крак.

Гербер заяви, че тежките поражения на Кубица се дължат на това, че колата, пилотирана от Роберт буквално се е нанизала на част от мантинелата, която се е разкъсала при удара.

Инцидентът става, след като колата се подхлъзва на десен завой и излита от пътя.

"Знаехме, че асфалтът е хлъзгав и бяхме подготвени за това, първа отсечка, още беше мокро и тук-там влажно - обясни Гербер пред вестник Gazzetta dello Sport. - Колата се хлъзна, след това се облегнахме на мантинелата, изкривихме я, но тя ни отхвърли към следващата мантинела, в която се забихме челно.

"Част от мантинелата прониза цялата кола, излезе през вратата на багажника. Веднага разбрах, че Роберт е пострадал сериозно, беше си ударил лицето във волана и под едното му око имаше огромна синина. Веднага след това Роберт припадна, а аз се измъкнах през прозореца на моята врата, тъй като тя беше изкривена и не можеше да се отвори.

"Линейката пристигна незабавно, а след това дойдоха и пожарникарите. Трябваше им половин час, за да го измъкнат от колата. Първият екип не разполагаше с ножици за разрязване на метал и трябваше да чакат техни колеги да им донесат. След това се оказа, че хеликоптерът не може да кацне точно там, където се ударихме, Роберт трябваше да бъде пренесен малко по-далеч и това означаваше още загубено време."

Гербер допълни, че Роберт е пострадал толкова тежко, защото между двете мантинели е имало разстояние - заради него колата на Кубица се е нанизала челно на втората. Якуб обясни, че явно рали автомобилите трябва да предлагат повече защита за екипажа в купето.

"Какъв е смисълът от това да има празно пространство между двете мантители - риторично запита навигаторът. - Но, най-важното е, че е недопустимо рали автомобилите да са толкова слабо защитени при удар отпред. Не за първи път се случва такъв инцидент, ФИА трябва да измисли нещо, за да има по-добра защита на екипажа в колата при удар отпред."

На въпроса дали смята, че катастрофата е причинена от поврева в автомобила или пилотска грешка на Кубила, Гербер отвърна следното: "Това е състезание и всеки се опитва да кара колкото се може по-бързо. Роберт е от тези пилоти, които рискуват, мислят поне един ход напред, но пилотира точно, бързо и чисто. Напълно завършен пилот."

Пилотът, стартирал 1 минута след Кубица - Мауро Морено, който всъщност е пристигнал първи на мястото на инцидента също сподели впечатленията си.

"Беше ужасяваща гледка - обясни Морено. - Няколко пъти го повиках по име, но той не ми отвърна. Металната мантинела се беше показала от багажника. Преди това навигаторът на Роберт ни сигнализира да намалим, като каза, че той е наред. Попитах как е Роберт, но не разбрах, Кубица не ми отговори - той губеше съзнание за секунди, отваряше очи, после пак припадаше, но не можеше за говори."

Новините

Най-четените