Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Nike и Ливърпул: Скоро светът ще усети мощта им

Ливърпул и Nike обещава да е перфектната комбинация.
Ливърпул и Nike обещава да е перфектната комбинация.

Когато стана обществено достояние, че Ливърпул води преговори с Nike, а все още официалният спонсор New Balance заведе дело срещу клуба във Върховния съд, посланието на повечето "червени" фенове беше ясно: Just Do It.

Това е силата на маркетинга, това е силата на слогана. Когато човек си помисли за Nike, се сеща за тези три думи, но също така и за Тайгър Уудс, Кристиано Роналдо, Майкъл Джордан, Серина Уилямс, ЛеБрон Джеймс и останалите най-велики сред великите. Сещаме се и за безбройните хитови реклами на американския гигант с участието на суперзвездите на спорта. Именно разпознаваемостта на Nike и посланията на компанията, които отправя към света, накараха хората, които управляват бизнес стратегиите на Ливърпул, така силно да желаят обвързването с популярната марка. Макар че рекордната сделка по отношение на парите също не бива да се пренебрегва.

Но обратното също е вярно - и американците копнееха за английския гранд. Историите и разказите на Nike се въртят около онези, които спонсорират. Възраждането на Уудс, протестите на Колин Каперник, всичко около Джордан. За да нарисува своите картини, Nike се нуждае от най-добрите четки и най-качествените платна - това са топ спортистите и събитията, в които участват и печелят. А Ливърпул създаде най-емблематичните и добре разказани истории в света на футбола през последните година-две. Което лесно обяснява защо Nike също толкова силно желаеше да покани "червените" от "Анфийлд" в звездното си семейство.

Между другото, гледахте ли новата реклама на базираната в Орегон компания? Фантастична е! За това свидетелства и фактът, че за десетина дни има близо 120 млн. гледания в YouTube. Да си го кажем направо - само Nike може да прави такива реклами, изтъкавайки не само личностите, но и разказвайки най-завладяващите истории. Истории за обрати, възкръсвания от пепелта и високи и горди полети след моменти, в които си бил повален. Звучи ли ви познато?

А ето и какво се казва в рекламата:

Всички сме били подценявани и отписвани. В онези мигове имахме чувството, че всичко е приключило.

Но когато смятаха, че нямаме никакъв шанс, някак си намерихме последната капчица сила, за да продължим да се борим.

И тогава направихме онова, което никой не смяташе, че можем - дори и самите ние.

Завърнахме се от невъзможното, когато бяхме пречупени. Намерихме начин, когато изглеждаше безнадеждно. Върнахме се, когато трябваше да сме отдавна забравени, и го правехме отново и отново.

В момента се борим за нещо много по-голямо от победа или титла - но ако ни учи на нещо спортът, това е, че колкото и да сме затънали, никога не сме твърде далеч от това да изплуваме.

Силно е, нали? Ясно е, че във финалните редове не става въпрос само за спорт. В тях има и по-широко послание, свързано с битката, която светът води срещу COVID-19.

Но четейки тези думи и гледайки тази реклама, феновете на Ливърпул започват да осъзнават какво ще донесе Nike на клуба. "Червените" направиха точно това, което направиха Тайгър, Серина, ЛеБрон и Джордан. Спомнете си Истанбул през 2005-а, отстраняването на Барселона и всички луди емоции около клуба. Ливърпул може и да не беше най-добрият футболен клуб през последните 15 години, но без съмнение беше най-интересният. И отборът, чиито моменти са се запечатали най-дълбоко в паметта на хората. А новият спонсорски съюз ще е предпоставка да има още и още такива моменти.

Не само че Nike ще направи тези събития възможно най-кинематографични, но и Ливърпул ще има още един съществен стимул да превръща успехите си на терена в маркетингово злато.

Фактът, че тези думи по-горе са толкова пряко свързани с Ливърпул и усещането, че принадлежат на мърсисайдци повече от на всеки друг футболен клуб в света, е именно причината, поради която Nike толкова искаше да стъпи на "Анфийлд".

Последната рекламна кампания е напомняне не само за неизчерпаемите идеи и творчески талант на компанията, но и за PR силата на бранда и лицата му. Nike и Ливърпул взаимно ще се направят още по-силни, а скоро целият свят ще усети мощта на този тандем.

 

Най-четените