Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Обяснено: Защо не бе отсъдена засада при гола на Мбапе срещу Испания? (видео)

Обяснено: Защо не бе отсъдена засада при гола на Мбапе срещу Испания? (видео) Снимка: Getty Images

Франция е новият шампион в Лигата на нациите. След като Португалия спечели първото издание на турнира преди две години сега "петлите" са новият крал на втория по сила международен турнир в Европа.

Тимът на Дидие Дешан трябваше отново да обръща резултата, както го направи и срещу Белгия на полуфинала. С голове на Карим Бензема и Килиан Мбапе обаче Франция стигна до победата с 2:1 и вдигна трофея.

Именно голът на Мбапе в 80-ата минута обаче породи сериозни дискусии за редовността на позицията на нападателя.

Повторенията показаха, че звездата на ПСЖ е бил зад гърба на испанската отбрана при извеждащия пас към него от Тео Ернандес, но защо тогава ВАР не се намеси и съдиите не отсъдиха засада?

"Мбапе беше в засада, но съдията каза, че след като Ерик (Гарсия) е посегнал за топката умишлено, така е дал началото на нова ситуация - сподели Бускетс пред RTVE след мача.

Но в това няма никакъв смисъл! Той се опита да играе с топката, защото Мбапе беше зад него и мислеше, че Мбапе не е в засада. Затова и направи това, което всеки защитник би направил в тази ситуация - опита се да пресече паса."

Английският съдия Антъни Тейлър, който ръководи мача, и колегите му във ВАР-стаичката обаче просто приложиха правилото за засадата както е написано и както бе променено преди около пет години.

Според него, ако играч получи топката от противник, който умишлено е играл с нея, включително и с ръка, то се смята, че този футболист не се е възползвал от предишното си нередовно положение, освен ако не говорим за спасяване.

В случая Антъни Тейлър и колегите му приемат, че умишленият опит за игра с топката на Ерик Гарсия и контактът му с нея дават начало на нова ситуация, в която вече Мбапе не може да се намира в положение на засада. Ако испанският защитник не бе играл с топката, то страничният съдия щеше да вдигне флага си или ВАР щеше да се намеси за засада на Мбапе.

Ако ви е трудно да разберете правилото, знайте, че не сте единствени. Дори самият Пеп Гуардиола имаше проблеми с едно подобно положение в началото на годината по време на мач между Манчестър Сити и Астън Вила.

Наистина, огромна част от феновете, както и футболистите на Испания на терена, а може и някои на Франция, не разбраха защо голът на Мбапе бе зачетен.

Може би ключовият фактор тук бе и присъствието на английски съдия на терена. Реферите на Остова имат склонността да четат правилника доста буквално, докато други - като например тези в Италия, свирят по-интуитивно положенията, както може да се види и в материала за положението от мача между Сити и Вила и реакцията на Гуардиола по-горе.

Ако гледаме стриктно правилата, голът на Мбапе правилно бе зачетен. Но отново остава едно горчиво усещане, че понякога правилникът създава повече проблеми, отколкото да ги разрешава.

Най-четените