Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Фетел е №1 по заплата във Формула 1

Себастиан Фетел се опитва да върне славата и успехите на Ferrari срещу 50 милиона долара на година
Рон Денис плаща на Фернандо Алонсо 40 милиона долара на година
Люис Хамилтън е с най-малката заплата в Топ 3, но взима най-големи премии за успехите си на пистата
Райконен преподписа с Ferrari за 2016 и това му донесе 28 милиона долара
Лидерът в шампионата Нико Розберг ще преговаря за нов договор с Mercedes, а по сегашния си получава 15,5 милиона долара на сезон
За може би последния си сезон във Формула 1 Дженсън Бътън ще получи 13 милиона долара
Дениъл Рикардо кара за 4 милиона долара на сезон и в края на годината може да напусне Red Bull
Двамата младоци на Toro Rosso се състезават за по 650 000 долара на година

Въпреки традиционните уговорки, че информацията за заплатите на пилотите във Формула 1 едва ли ще бъде някога официално потвърдена, приходите на звездите винаги са били интересни на медиите и феновете. Според най-новото изследване Formula Money, Себастиан Фетел е пилотът, който се състезава за най-голямата заплата във Формула 1.

Информацията за Себ е, че той кара за 50 милиона долара на година, плащани му от Ferrari, а общата стойност на 3-годишния му договор, който е до края на следващия сезон е 150 милиона долара. В тази сума не влизат премиите и бонусите, които Скудерията му изплаща за победи и както се надяват в Маранело - и за световни титли.

Въпреки, че наскоро подписа нов договор с Mercedes настоящият световен шампион Люис Хамилтън все още не е №1 по заплата. Британецът е едва трети, а пред него е испанската звезда на McLaren Фернандо Алонсо, който има 3-годишен договор до края на 2017 и се състезава за 40 милиона долара на година.

Хамилтън има годишна заплата в размер на 31 милиона долара, но при него приходите от бонуси и премии за успехи на пистата са доста по-големи от тези на Фетел и Алонсо, взети заедно. Хамилтън спечели световната титла в последните две години и през 2014 и 2015 печели поне до 10 състезания на година. Според непотвърдена информация премията, която Хамилтън получава от Mercedes за тези успехи е поне до 10 милиона долара на година. Хамилтън вече е най-богатият британски спортист и със състояние от 150 милиона долара вече влезе в Топ 1000 на богаташите във Великобритания, макар и засега да е в последната стотица на тази класация.

Настоящият лидер в световния шампионат Нико Розберг се състезава за доста по-малко пари от Хамилтън - годишната му заплата е 15,5 милиона долара. Но договорът на Нико с Mercedes изтича в края на този сезон и той е в перфектната позиция за началото на преговорите и уговарянето на по-висока заплата - Розберг стартира годината с три поредни победи в първите три състезания и води с 36 точки в класирането пред съотборника си Люис Хамилтън, който още не е загубил надежда да защити титлата си. Предполага се, че Нико ще остане в Mercedes, като това ще стане при доста по-добри за него финансови условия.

Другите двама пилоти, които намериха място в Топ 6 по заплати във Формула 1 са Кими Райконен и Дженсън Бътън. Розберг остана пети, а Райконен и Бътън са четвърти и шести, като и те са обвързани с договори само до края на настоящия сезон.

Кими преподписа през 2015 за една година с Ferrari и този сезон се състезава срещу 28 милиона долара, като все още не е ясно дали финландецът ще остане в Маранело и за 2017. Дженсън Бътън също преподписа за една година, но с McLaren и заплатата му е 13 милиона долара, което е доста по-малко от парите, за които кара Алонсо.

Другите пилоти в Топ 10 не успяват дори да се доближат до годишна заплата от 10 милиона долара. Фелипе Маса (Williams) и Нико Хюлкенберг (Force India) карат за по 5 милиона долара на година, а Ромен Грожан (Haas) и Дениъл Рикардо (Red Bull) - за 4,5 и 4 милиона долара на сезон, като и двамата имат договори с отборите си до края на сезона.

Има още трима пилоти, които печелят повече от милион долара на година във Формула 1 и това са Валтери Ботас (Williams, 2,5 милиона долара), Естебан Гутиерес (Haas, 2 милиона долара) и Серхио Перес (Force India, 2 милиона долара).

Завръщането на Renault във Формула 1 и наемането на Кевин Магнусен и Джолиън Палмър донесе на младоците договори за по една година и годишна заплата в размер на по 900 000 долара. Даниил Квят пък кара за 850 000 долара на година в Red Bull.

Накрая на класирането по приходи са двамата младоци на Toro Rosso - вторият тим на Red Bull плаща едва по 650 000 долара на Макс Верстапен и Карлос Сайнц, а последното място е за пилотите на Sauber Фелипе Наср и Маркус Ериксон - по 450 000 долара. Няма данни какви са приходите на пилотите на Manor, където също като при Sauber, заплатата е част от парите, които тимът връща на пилота от сумата, която той е осигурил от спонсорите си и тези пари се използват за покриване на разходите му през сезона за пътувания, хотели, коли под наем и т.н.

Най-четените