Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Renault отново във Формула 1

Карлос Гон обяви, че Renault се връща със заводски тим във Формула 1
Големият шеф на Renault Карлос Гон изигра много важна роля за връщането на компанията в световния шампионат
Почти сигурно Red Bull остава клиент на компанията
Renault купува Lotus от Жерар Лопес
Някогашният заводски тим на Renault стигна почти до фалит в последните пет години

Най-лошо пазената тайна във Формула 1 от снощи стана факт - автомобилната компания Renault купува тима на Lotus и се връща за догодина със заводски тим в световния шампионат. През септември Renault обяви официално намерението си да купи закъсалия финансово тим на Жерар Лопес, но сделката се забави заради неясната ситуация около задълженията на Lotus и преговорите за финансиране на новия отбор.

Главният изпълнителен директор на Renault-Nissan Карлос Гон е подписал документите за купуването на Lotus в сряда, а снощи новината беше официално потвърдена.

„Пред Renault имаше две възможности - да се върнем на 100 процента или да напуснем - се казва в изявлението на Гон относно сделката. - След внимателно проучване реших, че Renault ще е във Формула 1 от 2016 година. Преговорите с акционерите във Формула 1 ни дадоха увереност да приемем това ново предизвикателство. Амбицията ни е да побеждаваме отново, макар че това ще отнеме известно време."

За последно Renault присъства със собствен тим във Формула 1 между 2000 и 2010 година, като спечели световните титли през 2005 и 2006 с Фернандо Алонсо. След това компанията се изтегли и продаде тима си на Жерар Лопес, който успя да го докара почти до фалит.

От началото на новата турбо ера Renault има проблеми с 1,6-литровия си мотор и компанията понесе сериозни удари по имиджа си заради постоянните оплаквания от страна на своя клиент №1 - Red Bull. Тази криза доведе до ситуацията, в която Гон обяви, че Renault повече няма да е доставчик на мотори и или ще се върне със собствен тим или ще напусне напълно Формула 1.

Гон води усилени преговори за финансиране на кампанията по завръщането на Renault в световния шампионат и най-вероятно част от парите ще дойдат от два от спонсорите, които ще се разделят с Red Bull в близко бъдеще - Infiniti и Total. Отделно от това Гон постигна успехи и в преговорите с Бърни Екълстоун и Renault получи статут на отбор с „исторически принос" към развитието на Формула 1, което означава допълнителни приходи към парите от наградните фондове.

От Renault заявиха, че през януари ще има повече информация за заводския тим на компанията.

Най-четените