Новият болид на Ferrari за сезон 2015 във Формула 1 би трябвало да подхожда повече на стила на пилотиране на Кими Райконен. Това прогнозира техническият директор на тима Джеймс Алисън, който работи с финландеца в Lotus, а изказването трябва да окуражи последния световен шампион на Скудерията, който през 2014 имаше сериозни проблеми с колата на италианците.
През миналата година Райконен имаше трудности с поведението на колата при спиране и стабилността й в завой, а сега с промените във философията при създаването на SF15-T, тези проблеми трябва да са изчезнали.
Алисън обясни, че техническият екип на Скудерията вече е наясно какви са предпочитанията на Райконен за поведението на колата и сега той би трябвало да е по-уверен във възможностите на болида.
„Естествено, едва когато излезем на пистата ще разберем дали е така - обясни Алисън. - Но се надявам, че SF15-T ще е по-удобен за Кими, поне що се отнася до поведението на предницата в средата на завоя и по-предвидима задна част при спиране."
Според Алисън, в помощ на Райконен ще са и новите, по-здрави задни гуми на Pirelli, с които ще карат пилотите през новия сезон.
„Точно поведението на задните гуми, по-стабилното им стоене, ще е по-добре за Кими - обясни техническият директор. - По-здравите бордове на сликовете осигуряват повече стабилност при натоварването им при спиране, а това ще даде допълнителна увереност на пилота при влизане в завоя."
Алисън обясни, че е оптимистично настроен за развитието на колата на Ferrari спрямо нивото, на която беше болидът на тима миналата година, но допълни, че няма да е никак лесно Райконен и Себастиан Фетел да се включат в битката за победи през новия сезон.
„Но никой не е казал, че във Формула 1 трябва да е лесно - обясни Алисън. - През 2015 победите ще са много трудни, но мисля, че развихме доста колата, така че се надявам да разполагаме с бърз и стабилен автомобил още в началото на сезона."
Новият шеф на тима Маурицио Аривабене вече обясни, че се надява на две победи през сезон 2015, а за първото състезание в Мелбърн иска и двамата му пилоти да стигнат до третата част на квалификацията, тоест да влязат в Топ 10 на стартовата решетка.