В Бахрейн ще стане страхотно състезание

Забравете проблемите с новата квалификация, рано или късно тя ще отпадне, и не е толкова драматично, че в събота отново ще има празна писта в минутите, в които бяхме свикнали да гледаме оспорвани и бързи обиколки.

Формула 1 има вбесяващия навик да проваля добре работещите неща и да не пипа тези, които от години имат нужда да бъдат оправени, променени или просто изхвърлени.

Но това е светът на Бърни Екълстоун и всичко, което виждате във Формула 1 е проекция на неговите идеи или поне на неговото одобрение. Затова когато следващият път когато прочетете някоя статия за това какво не е наред във Формула 1, не трябва да имате никакво съмнение - докато Бърни ръководи световния шампионат, нещата няма да се променят.

Ако обаче оставим глобалните въпроси настрана, то с радост можем да очакваме предстоящата Гран при на Бахрейн този уикенд. В Австралия преди две седмици се получи интересно състезание, основно заради стратегическите решения, които трябваше да взимат отборите заради прекъсването на състезанието след катастрофата на Фернандо Алонсо. В Mercedes се справиха перфектно, във Ferrari - не, но това осигури интрига до самия край.

Както видяхме в Мелбърн и както без съмнение, ще стане ясно и в Бахрейн този уикенд, промените в правилата за избора на гуми от страна на пилотите е най-голямата и важна промяна за новия сезон. Това позволява различни и интересни стратегии, а както стана дума квалификацията ще бъде оправена, а новите ограничения на радио комуникацията тормозят само пилотите и късат нервите на състезателните им инженери, които много искат да им подскажат някои неща, но нямат право. Това ще поражда грешки и недоразумения, от което състезанията ще станат по-интересни.

В Мелбърн грешката на Ferrari се оказа, че тимът не разполагаше с достатъчно меки сликове за състезанието, а за Бахрейн тази грешка май ще се повтори. Люис Хамилтън и Нико Розберг избраха по един комплект средно твърди гуми, шест меки и шест супер меки. Себастиан Фетел и Кими Райконен са с по три средно твърди, четири меки и шест супер меки.

Миналата година пилотите на Ferrari бяха много силни в Бахрейн и Фетел и Райконен бяха сериозен и реален съперник на Хамилтън и Розберг. Миналата година меките сликове бяха предпочитаната гума за състезанието - това, че част от надпреварата преминава след залез означава, че температурата на пистата започва да спада и това сериозно намалява температурната деградация на гумите. Очаква се, че квалификацията и състезанието ще се проведат при около 25 градуса.

Тъй като супер меките сликове ще са гумите за квалификацията, то пилотите ще започнат с тях състезанието. А след това тимовете трябва да отговорят на въпроса дали ще могат да покрият 57 обиколки с две спирания в бокса - колко ще е първата серия турове със супер меките, и колко ще издържат меките. Алтернативната стратегия е старт със супер меките, по-къса серия обиколки с меките и по-дълга със средно твърдите - при пилотите на Mercedes това би проработило добре, но още не е съвсем сигурно дали във Ferrari ще се доверят на това решение.

Миналата година най-дългата серия обиколки с меките сликове беше 21 тура, а средно твърдите изкараха 32 обиколки на колата на Фелипе Маса. Така че отборите имат интересни стратегически варианти пред себе си.

И за разлика от „Албърт парк" в Мелбърн, пистата в Бахрейн дава много повече възможности за изпреварвания, а рискът от появата на кола на сигурността е скромен, тъй като има големи зони за сигурност. Което означава, че може да гледаме битки на всеки завой и поредица от изпреварвания, не само когато гумите на пилотите са в доста различен стадий на износване. Нали помните двубоя на звездите на Mercedes от 2014? Сега може да станем свидетели на нещо подобно, но с повече участници.

Новините

Най-четените