Мит и Барак да внимават. Жена, бивш пилот, хирург и палентолог (с повече от 130 други професии) влиза в изборната надпревара и официално ще се кандидатира за президент след броени дни. На всичкото отгоре, тя има идеална фигура (макар и нереалистична, според някои критици).
Барби е твърдо решена да превземе Вашингтон
Куклата "Барби президент" от производителя Mattel, партниращ си с White House Project - безпартийна организация с нестопанска цел, която цели участието на повече жени в политическия живот - влиза в масово производство. Предварителните продажби вече са започнали, но Mattel очакват новата кукла да се предлага по магазините навсякъде през август в 4 различни раси - бяла, латино, афроамериканска и азиатска.
Бидейки единственият кандидат от женски пол на тези избори, Барби Президент буквално е стъпила твърдо на краката си. За първи път в 53-годишната история на куклата, специалните й високи токчета ще й позволяват да застава стабилно на всякаква платформа. Барби не е нито демократ, нито републиканец, а е член и неоспорим лидер на "Б-партията". Тя носи перли и розов костюм с патриотични американски червени, бели и сини акценти, чийто дизайн принадлежи на Крис Бенц - стилистът на първата дама Мишел Обама.
"Президентският пост е кулминацията в кариерата на Барби", коментира Кати Клайн от Mattel, вицепрезидент на проекта Барби за Северна Америка. "Тя ще вдъхновява младите момичета да се информират и да се включват в живота на местните си общности. Надяваме се, че един ден в Овалния кабинет ще стои жена-президент".
След като е пробвала почти всяка професия, сега куклата влиза и в политиката
През живота си Барби е имала повече от 130 кариери, като през 1965 тя става астронавт, след което последват кариерните й пробиви като хирург, бизнес-мениджър и компютърен инженер. Въпреки това, в исторически аспект тя често е била критикувана, че е лош ролеви модел за младите момичета. Въпреки зашеметяващите й кариери, много хора критикуват тези версии на Барби, твърдейки че те не предоставят нова информация за Барби, а просто й дават нови дрехи. Вероятно създаването на "Барби президент" най-накрая ще осигури значимост и дълбочина, за която много потребители жадуват. В крайна сметка, това ще бъде петата й кандидатура за президент, като преди тя се е кандидатирала през 1992, 2000, 2004 и 2008 г.
По данни на Mattel, 90% от момичетата на възраст между 3 и 10 годинки притежават поне една кукла Барби, като средностатистическото момиче има 12 такива кукли, което превръща Барби в една от най-продаваните играчки в САЩ. В глобален мащаб, продажбите на Барби са се увеличили с 12% през последното тримесечие - най-големият растеж, регистриран от марката в продължение на цяло десетилетие.
Идеята на кампанията е да се промени обществената нагласа към жените на избираеми постове
САЩ е на 90-то място в света по представителство на жените в законодателната власт, като от женски пол са само 16.8% от състава на американския Конгрес, само 12% от губернаторите и кметовете на големи градове, и до момента няма жена- държавен глава на САЩ.
Дуфу вярва, че една от основните бариери пред нарастването на лидерските позиции на жените се корени в попкултурата. Жените вече са 50% от трудовия пазар и са мнозинство сред завършващите висше образование, но "въпреки всичкия ни напредък, все пак имаме културна норма, че основната роля на жената е да бъде съпруга и майка. Въпреки че е остаряла, тази идея е много широко разпространена," коментира тя. White House Project се надяват "Барби президент" да допринесе за промяна в масовото съзнание.
Друга основна пречка пред женското представителство в политиката е ниският брой кандидати от женски пол. Жените печелят в избирателната надпревара толкова, колкото и мъжете, твърди Дуфу, но просто не се кандидатират толкова често. "Необходимо е да приканим повече жени да се борят за официални позиции - и да ги подготвяме за участието в кампаниите." Млади момичета ще бъдат приканени също така да спомогнат за подготовката на официалната платформа на "Барби президент" и да популяризират кампанията й чрез Tumblr и Instagram.