Долу модните окови

Не е ли уникалността най-впечатляващото у една жена? И не е ли най-привлекателно именно онова, което не се вписва в стандарта? Ако отговаряте положително на тези два въпроса, то може би и за вас моделът Уитни Томпсън изглежда като една от най-впечатляващите и интересни жени.

Защото тя е сред малцинството дами, които доказват, че красотата е преди всичко уникалност и то в света на най-жестоките и безмилостни критерии. А именно - модните.

С една дума тя е plus size модел и то световноизвестен.

И всички, които си спомнят Кейт Мос с нейните 170 см височина и мерки 86-66-90, както и манията по слабите тела (с пик през 90-те и началото на 2000-те години), могат да разберат за каква революция в модата става дума.

Защото Уитни Томпсън носи своите 75 кг за ръст от 178 см със сaмочувствието на красива жена и по никакъв начин не се старае "да отслабне", заради общественото мнение. Напротив, тя гордо дефилира с дрехи в plus size размер и нещо повече - рекламира и дамско бельо. Това е смел жест, с който прави услуга на милиони жени по света, изпитващи ежедневно стигмата на килограмите в повече или дискриминацията към едрата конструкция.

Гордостта да се показваш такъв какъвто си, неслучайно зашлевява силен шамар на самозабравилата се модната индустрия и донякъде я приземява и приближава до света на "нормалните" жени. Защото, съгласете се, манекенските размери на Мос, без от тях да следва хранително разстройство, са по-скоро изключение, отколкото масово явление.

Пътят към славата

Пътят към славата обаче не е гладък. И както все по-често се случва със знаменитостите, и за Уитни Томпсън, популярността минава през телевизията. А именно през реалити шоуто America's Next Top Model ("Следващият Топ Модел на Америка"), водено от бившия модел, продуцент и актриса Тайра Банкс.

Годината е 2008-ма. Изданието на шоуто е 10-то подред и в него са допуснати за участие жени с по-естествени форми. Въпреки това участват и доста стараещи се да не ядат повече от марулено листо на ден момичета, на чиито фон Уитни Томпсън, с нейните извънгабаритни за модния свят мерки, изглежда повече от необичайно.

За всеобщо изумление блондинката (тогава) от Флорида печели предаването, а като част от наградния фонд е и договор с американската козметична марка Cover Girl.

Сред най-влиятелните

Като резултат от голямата популярност, която Томпсън получава с изявата си в шоуто, тя е избрана за една от най-влиятелните жени на 2008 година от The Microsoft Network (Lifestyle MSN), което я сварва неподготвена. Или както тя признава по-късно "Бях напълно шокирана. Мисля си,че това признание е много високо и съм истински поласкана, че бях почетена с такова отличие".

След 2008 година, кариерата на Томпсън продължава във възходяща линия. В момента 26-годишната жена работи активно като модел и една от послените реклами кампании, в които участва, е тази на бельото Sculptresse.

Осевен това, тя се занимава и със сайта за запознанства The Big and the Beautiful, който е насочен към хора с plus-size размери. Или просто към такива, които нямат "анорексични" пристъпи.

Plus size е и мисия

Когато човек е различен, той обикновено има мисия. Борбата с консервативната модна индустрия в името на промени в съзнанието на хората, които са сочени с пръст заради пълнотата си - минава и през образованието.

Затова и Уитни Томпсън, в качеството си на представител на Асоциацията срещу хранителните разстройства посещава американските университети, където говори за човешката представа за красота на тялото.

Един от девизите й е "Не е задължително да се разболеете от анорексия, за да бъдете красива и успяла жена!". И цялото й излъчване потвърждава тази максима. Защото, както казахме и в началото - красотата е в уникалността, в самочувствието и в смелостта да излезеш извън стандарта.

#2 Iva_Nova 11.08.2014 в 14:49:59

Заглавието е гръмко и оптимистично за всички, които не искат да повръщат храната си, за да се напъхат в конфекциите на няколко популярни марки, шити в Китай или Бангладеш, например. Но истината е съвсем друга - тази мацка не е нищо повече от една рекламна необходимост, просто защото пълните жени са един чудесен и леко недоухажван пазар от Туиги насам. Рекламните кампании, в които се обяснява колко са прекрасни жените с паласки, са си просто рекламни кампании и толкова. Няма никакви симптоми кльощавите жени да излизат от мода. Ако някой си направи труда да види новите рекламни кампании на Шанел, Валентино и висчки останали модни къщи, които реално налагат стандартите за красота, никъде няма да види size+ модели. Независимо колко подобни статии се изписват - модата не е широко скроена.

#3 паяка 11.08.2014 в 15:38:40

Естествено е всяка дреха да стои добре на строен, висок и атлетичен човек. Единствено бански костюми се демонстрират върху сочни в горната си половина манекени. Всички останали "модели" са ходещи закачалки почти винаги, защото вкусът на модните корифеи е такъв - обичат , харесват момчешки юношески телосложения, поради почти поголовната си хомосексуална ориентация.

#6 паяка 11.08.2014 в 16:03:33

Ками, нямам предвид цоцолани, а имащи бюст мацки, щото болшинството манекенки са плоски като миди.

#9 паяка 11.08.2014 в 18:11:38

https://www.google.bg/search?q=victoria's+secret&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=rNzoU5eqOMT14QS9jIDgDA&ved=0CEYQsAQ&biw=1024&bih=576 Ками, това имах предвид- пълни сутиени.

#10 Borracho 11.08.2014 в 23:01:36

Омачках червея много силно с тея картинки!

Новините

Най-четените