Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Първата Twitter звезда

Чрез Twitter 35-годишната Оксфорд извървяла пътя от обикновена домакиня до холивудска сценаристка Снимка: Getty Images
Чрез Twitter 35-годишната Оксфорд извървяла пътя от обикновена домакиня до холивудска сценаристка
Първата Twitter звезда Снимка: Getty Images
Първата Twitter звезда Снимка: Getty Images

„Ако можеш да назовеш петима членове на семейство Кардашян, но не и пет страни в Азия, забий един нож в най-близкия електрически контакт"

Този съвет е най-успешното съобщение в Twitter на Кели Оксфорд, събрало над 10 000 споделяния. Именно такива изказвания са я издигнали от обикновена канадска домакиня до автор на бестселъри, холивудски сценарист и Twitter знаменитост.

Оксфорд не е имала връзки в развлекателната индустрия, нито някакви познания за делата в Холивуд, нито дори висше образование. Твърди, че не е имала и кой знае какви амбиции. Но е притежавала отличителен, откровен и забавен изказ, достатъчен, за да привлече хиляди фенове от първия момент, в който е почнала да tweet-ва.

Звездният й статус се потвърди с излизането на първата й книга. Колекцията от есета Everything is Perfect When You're a Liar ("Всичко е идеално, когато си лъжец") вече е бестселър на New York Times. Пропитите със сарказъм истории в книгата сякаш са написани от впиянчена тийнеджърка, на която не й пука от нищо.

Но поведението на самата Кели Оксфорд съвсем не е такова. На живо тя е по-скоро срамежлива и спокойна. Изглежда по-млада от 35-те си години, вероятно и заради леката й циничност.

Тя признава, че на живо рядко се шегува и в никакъв случай не би могла да бъде комик. А първоначално писането по интернет било просто начин за запълване на времето, в което децата й не искали да си играят с нея.

С Twitter не се харесали веднага

Успехът й може да изглежда постигнат лесно, но всъщност тя пише от години. При появата на Twitter през 2006 г. Кели вече си била спечелила 10 000 фенове чрез своя блог.

В началото подходила скептично към новата социална мрежа и се регистрирала чак през март 2009 г. „Не ми изглеждаше като нещо революционно, но реших, че мога да го използвам да пиша забавни статуси по едно изречение".

Популярността й нараснала неимоверно, тя си спечелила някои известни личности за последователи и постепенно започнали да я търсят и за телевизионни сценарии. Миналата година продала сценарий, наречен „Кучи син", на Warner Brothers за шестцифрена сума. А в Twitter феновете й преминали половин милион.

Това няма как да не е променило живота й из основи. Семейството й се преместило в Ел Ей миналото лято, а със съпруга й тотално са си разменили ролите. Той напуснал работа и започнал да се грижи за децата, за да може тя да пише непрестанно.

Освен две дъщери на 11 и на 3 години, Кели има и 9-годишен син Хенри, който много мразел една от учителките си и затова не му се ходело на училище.

Точно в този случай Кели проявява майчинските си суперсили: „Казах му, че ще направя тази учителка персонаж в следващия сериал, за който пиша. Сега той ходи с охота на училище и постоянно ми носи нова информация за нея".

Новият път за индустрията?

Несъмнено хиляди потребители на Twitter вече се мъчат да последват модела за кариера на Кели Оксфорд. Тя е прототип на нов вид знаменитости, които могат да постигнат мечтите си, ако успеят да вместят достатъчно оригиналност и ирония в статуси от по 140 знака.

Младите писатели са наясно, че спечелят ли си достатъчно голяма твърда аудитория по интернет, лесно ще намерят кой да издаде книгите им.

Джулиан Смолински е пример за тези, които са успели да направят подобна кариера. Под псевдонима Буубс Радли тя е достигнала 106 000 последователи в Twitter, макар че също като Кели Оксфорд не гледала професионално на начинанието.

Според Смолински социалните мрежи вече изпълняват ролята на резюме, когато кандидатстваш за определени позиции. Всеки може да надникне в твоя timeline, за да види дали си способен на духовитост и какви реакции предизвиква виртуалното ти перо.

Та това ли е пътят, по който тази индустрия ще си намира нови хора в бъдеще? Изглежда вървим именно натам.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените