Утрешните звезди вече са в YouTube

Брент Уейнстийн гледа от първия ред революцията в Холивуд. Той отговаря за дигиталните медии в United Talent Agency и работата му е да изкушава най-горещите млади таланти на Интернет, след което да им помага да превърнат YouTube каналите си в истински кариери, които носят пари.

За обикновения възрастен зрител, много от тези звезди изглеждат като окуражавани от приятелите си хлапета, които правят глупости пред камера вкъщи. Спецовете като Уейнстийн обаче виждат и друго - милионите фенове, които можеш да събереш онлайн само с талант и оригиналност. Най-често бюджетите за продукция и маркетинг са равни или близки до нулата.

Освен това, младите YouTube звезди обикновено съчетават ролите на сценарист, режисьор, актьор/водещ, монтажист и маркетинг специалист. На Джордж Клуни никога не му се е налагало да прави всичко това.

„Тяхната публика гледа почти единствено поточно съдържание, а не телевизия", коментира Уейнстийн. „Те събират голяма и емоционална публика, на която влияят съвсем непосредствено".

Какво значи тук някакво си клипче?

В заседателна зала в централата на UTA той се опитва да ми покаже най-новото си завоевания. Компютърната система обаче създава проблеми и Уейнстийн пуска на своя iPad видео на Тодрик Хол. 28-годишният певец, танцьор, сценарист и режисьор придоби национална известност в American Idol през 2010 г. Той не достигна до финала на шоуто, но каналът му в YouTube в момента има 483 000 абонати.

Клипът, който върви на таблета, се казва The Wizard of Ahhhs и е 7-минутен преразказ на „Магьосникът от Оз" с костюми, декори и акапелни изпяти фрагменти от модерната музика. Звучи като добро „вирусно" видео и, наистина, до момента е гледано 3 млн. пъти. Това е невероятно постижение, а и надали някой би направил нещо подобно извън Интернет.

Може би най-добрият пример за преход от мрежата към по-големите екрани е Лукас Круикшанк. От 2008 г. насам неговият герой Фред очарова хлапетата и вбесява родителите с пискливия си глас и детинското си поведение. UTA са му помогнали да прехвърли персонажа си в два успешни телевизионни филма за Nickoldeon и в сериал на име Fred TV. Круикшанк трябваше да участва и в детското предаване Marvin Marvin, но проектът пропадна.

„Когато събереш всичко излиза, че той е направил наистина огромни пари", казва Уейнстийн.

Към по-големи екрани

Звездите от YouTube не винаги отиват в киното или телевизията. Мнозина са напълно доволни от идеята да правят милиони долари онлайн. Йън Хекокс и Антъни Падиля, които стоят зад Smosh (най-популярният канал в сайта за видеосподеляне със 7 млн. последователи), заявиха, че са имали много оферти, но не са искали да се откъсват от аудиторията си.

Въпреки това, преходът към традиционните канали за разпространение върши работа за мнозина, в това число и за кино студиата. Известният актьор, режисьор и продуцент Пол Фийг отишъл в UTA, за да преговаря за някой от известните комици, представлявани от агенцията му. Вместо това му предложили Джон Бейкър - 24-годишен Интернет талант. Неговите Spoken Reasons видеа са били гледани поне 50 млн. пъти.

„Той получи ролята", разказва Уейнстийн: „Студиото му даде бюджет да рекламира филма сред феновете си. Те вероятно няма да са сред първите, които ще го гледат, но в крайна сметка ще го гледат заради него".

Подобна най-вероятно ще е и историята на Джими Татро. Създателят на комедийната поредица Life According to Jimmy ще участва в продължението на „Внедрени в час".

Различен вид звезди

Това, което в най-голяма степен разделя YouTube съдържанието от традиционния Холивуд (освен дължината на видеата) е това, че в Интернет звездите се опитват да създадат двупосочна комуникация. Най-успешното онлайн видео е това, което насърчава феновете да коментират и споделят.

В Интернет се експериментира по-смело и провалите се преглъщат по-лесно. Дали този дух ще се пренесе и в играещия твърде „на сигурно" Холивуд? Вероятно ще разберем през следващите няколко години.

Новините

Най-четените