Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Жена зад волана - ужас или шанс

Провокацията, наречена "жена шофьор", може да има и рекламна цел Снимка: gettyimages.com
Провокацията, наречена "жена шофьор", може да има и рекламна цел

Толкова голям ужас ли е жените да шофират, питат директно от Audi Ирландия.

За да потърси отговор на този въпрос, или по-скоро, за да се пребори с предубеженията, произлизащи от този доста разпространен стереотип, автомобилният производител поръча провокативна рекламна кампания в Twitter.

През изминалата седмица, рекламната агенция, работеща с Audi - Atomic от Дъблин, пусна онлайн серия картинки, които показват какви смешни и нелепи неща правят жените зад волана.

Картинките са открито сексистки, като показват сцени на лошо паркирани коли, разбира се, от жени, както и снимки на мъже, заели мястото до шофьорките и гледащи ужасено тяхното поведение на пътя.

Туитовете бяха тагнати с #womendrivers.

Интересното в кампаниятa е, че всъщност тези туитове съдържат линкове, разположени под снимките, които насочват към журналистически статии.

В тях се казва какви постижения всъщност ежедневно извършват съвременните жени в полето на технологиите, науката, спорта.

Линковете разказват историите на предприемачки или жени в третия свят, върху чиито труд буквално се крепи икономиката на някои държави.

Тази рекламна кампания се оказва доста провокативна и определено събужда интерес.

В случая любопитен не е толкова въпросът "наистина ли жените не могат да шофират", колкото фактът, че очевидно става дума за добре осъзнаван стереотип в масовото обществено съзнание, който трябва да се промени.

Все пак, за да разбере човек, че Audi съвсем не иска да се гаври с жените, ами точно обратното, е необходимо, най-малкото, да "кликне" върху приведените под илюстрациите линкове. В противен случай кампанията остава недоизяснена, а гледащият я - с повърхностно и неясно впечатление за посланието.

Затова, за да са още по-ясни, от рекламния отдел на Audi Ирландия създават и прилагат обяснително видео във Twitter, oт което става ясно, че те съвсем не целят да обидят шофьорските умения на жените, даже напротив.

Ето и видеото:

Доколко е успешна подобна рекламна кампания, остава под въпрос. Със сигурност идеята е любопитна - най-малкото като социален експеримент, но дали е напълно изчистена като изпълнение?

Разбира се, ако сте убедени, че жените така или иначе не могат да шофират, тази кампания съвсем не е насочена към вас, а и надали ще искате да я разберете.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените