Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Има ли смисъл да опаковаме куфара с фолио преди полет

В общи линии - не Снимка: iStock
В общи линии - не

Тази група пътници сякаш намалява, но още може да бъде забелязана па летищата - хората, които старателно са опаковали куфара си в дебел слой пластмаса.

Услугата се предлага и на двата терминала на софийското летище, на скромната цена от 20 лв. на Терминал 1 и на 25 лв. - на Терминал 2.

Защо обаче хората увиват багажа си във фолио и има ли особен смисъл от това?

Основната идея на тази услуга е, че няколкото слоя фолио предпазват куфара от надрасквания, нараняване, мръсотия и влага.

Върши работа и случаите, когато самият куфар е стар, раздрънкан и пред разпадане, или ципът му не се затваря. А и дори куфарът да не е за изхвърляне, допълнителен слой изолация никога не пречи.

••• Ако опаковането на багаж ви се вижда нелепо, има и още по-тъпи неща по летищата:

В това има логика, особено при полети с прекачване. А и всички са гледали клипове с работници, които мятат куфарите към и от карго отделението на самолета сякаш са торби с камъни.

Има обаче пътници, които вярват, че като опаковат куфара осигуряват допълнителна защита на съдържанието му. Не само при удар, но и срещу евентуални посегателства. Логиката е, че опакованият багаж би трябвало да е по-малко примамлив за крадци, тъй като съдържанието му е по-трудно достъпно.

Опакованият куфар е по-лесно да се разпознае на багажната лента след кацането, тъй като обикновено повечето чанти там не са увити във фолио и пътникът следи далеч по-малко въртящи се куфари.

А за най-параноичните пластовете фолио би трябвало да се окажат и защита не срещу отнемане на вещи, а срещу вмъкване на нещо в багажа - например наркотици или оръжие.

Гражданската авиация помни и такива случаи, включително и скандал от летището в Манила, където се оказва, че има цяла схема за изнудване на пътници. Хора от охраната на летището умишлено са оставяли куршуми в багажа на пътници, за да могат след това да им искат пари, за да решат проблема.

Има ли смисъл обаче да дадеш 20 и нагоре лева за пластмаса, която после ще изхвърлиш?

Снимка: iStock

Не особено. Повечето куфари днес са твърди и устойчиви на удари. Обичайно са и с ключалки и код за отваряне. Някои се продават с текстилни калъфи, които играят ролята на фолиото, но за многократна употреба. Калъф може да се купи и отделно на цена, не много по-висока от тази на еднократно опаковане.

Освен това евентуалното фолио не може да спре проверките за безопасност - ако при сканирането на багажа охраната види нещо съмнително, той ще бъде отворен, а фолиото безвъзвратно скъсано.

Същото важи и за кражби - слой найлон трудно може да спре когото и да било.

Същата е и силата му срещу повреди - фолиото може да предпази от надраскване, но няма как да помогне при сериозен удар.

Основното му достойнство - за по-нервните пътници, е че им помага с усещането, че държат нещата под контрол. В което няма нищо лошо.

••• Някои пък опитват да пътуват без пари:  

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.

Най-четените