Volkswagen с конкурент на Evoque

Развитието на SUV моделите навлезе в нов стадий, благодарение основно на Range Rover Evoque - автомобилът е доказателство, че дизайнът на тези возила добива все по-сериозно значение - както за създателите им, така и за купувачите. И според пазарните анализатори, вече можем да говорим за нова ниша на пазара - тя още си няма име, но в нея ще се съревновават „по-дизайнерските" продукти на големите компании, които обаче запазват преките си връзки с популярните SUV автомобили.

Evoque на Range Rover е типичен пример - автомобилът едва ли притежава пословичната висока проходимост на своите предшественици, но разполага с всичко необходимо, за да се превърне в успешен хит на пазара - при това от двете страни на Атлантика.

По този път са поели и дизайнерите и конструкторите на VW - на автомобилното изложение в Токио компанията показа интересен концептуален модел - Cross Coupe. Моделът трябва да излезе на пазара до три години, а компактният SUV е базиран на същата платформа, която ще се използва при следващото поколение модели Audi A3 и VW Golf.

Шефът на отдела за изследвания и развитие на VW Улрих Хакенберг обясни в Япония, че с този концепт, компанията иска да „тества реакциите" спрямо идеята.

„Ние смятаме, че целият SUV сегмент ще расте, заедно с това ще се увеличават и вариантите на SUV моделите, които ще излизат на пазара - обясни Хакенберг. - Клиентите показват, че харесват SUV колите със спортен имидж, тези, които излъчват мощ. Другият плюс на тези модели е високата позиция на водача - нещо, което се харесва на всички."

Все пак, Хакенберг призна, че е много по-вероятно дизайнът на екстериора да остане почти същия за началото на серийното производство, но интериорът едва ли ще остане във вида, в който го видяха посетителите в Токио.

Според Хакенберг, серийният Cross Coupe ще се предлага на пазара в няколко варианта, включително и по-спортна версия с три врати. Той потвърди и предположенията, че в дългосрочен план моделът може да се предлага с хибридно задвижване и система 4х4.

Хибридното задвижване 4х4 е изключително интересно решение - конструкторите са инсталирали по един електромотор на всеки мост - така се получава задвижване на четирите колела и на ток автомобилът може да измине почти 40 километра. Основният агрегат обаче е 1,4-литров бензинов турбо двигател, който работи със 7-степенна DSG трансмисия.

Главният дизайнер на VW Клаус Бишоф пък потвърди, че екстериорът на Cross Coupe е „превю" на бъдещия дизайн на SUV моделите на марката. Предполага се, че оформлението на предницата на концептуалния модел ще намери място без почти никакви промени в следващото поколение на популярния Tiguan.

Най-вероятно гамата SUV модели на VW ще се обогати и със 7-местни возила, насочени основно към пазара в САЩ.

„Пазарът в Щатите има нужда от такива автомобили, най-малкото защото те са удобна алтернатива на семейните ванове, когато родителите трябва да откарат децата си на училище, а след това да ходят на работа", образно обясни Хакенберг.

#2 soze13 15.12.2011 в 21:48:03

Тия от Фолксваген диктуват цялото автомобилостроене откакто Тойота грубо се издъни с няколко заводски проблема за една година и скромна английска фирмичка трудно ще ги впечатли, била тя и Рейндж Ровър. Мазерати, Бугати, Порше, Ламборджини, Ауди...и още няколко. Ще се сетиш сам вярвам кое е общото между тях.

Новините

Най-четените