Шефовете на Honda обмислят възраждането на успешния спортен модел S2000, който обаче ще е по-различно позициониран на пазара и ще е пряк съперник на Mazda MX-5 и възродения FIAT 124 Spyder.
Според списание Autocar, което цитира анонимни източници в Honda, компанията вече разполага с програма за развитие на новия модел, който ще замести популярния роудстър. Дори вече се появи информация, че инженери на Honda са посетили няколко сбирки на клубове на собственици на S2000, за да съберат информация какви са очакванията към евентуален наследник на модела.
Ако информацията на британското списание е вярна, то би трябвало да очакваме наследникът на S2000 да е с 4-цилиндров двигател с мощност между 150 и 180 конски сили и възможност за топверсия, при която директно ще се ползва мотора от Civic Type R.
Най-сериозната пречка пред Honda за възраждането на S2000 е липсата на подходяща платформа, на която да бъде изграден моделът. Това упражнение ще се окаже доста скъпо, тъй като ако роудстърът не сподели платформата на някой масов модел, от производството му няма да има икономически смисъл.
В момента единствено S660 представлява Honda на пазара на роудстърите, а на американския пазар кабриото се предлага като S1000, при това с доста промени. Проблемът е, че S660 е създаден изцяло за японския пазар, където съществува ниша за такива коли, но не и на световния пазар. Мъничкият роудстър се задвижва от 3-цилиндров мотор с обем 660 кубически сантиметра и мощност 63 конски сили. С тези показатели дилърите на Honda трудно биха убедили много клиенти в Европа и САЩ да си купят симпатичното кабрио.
Продължаващият успех на MX-5 на Mazda, както и появата на италианската версия на модела - 124 Spyder, дава нова надежда на сегмента на достъпните кабриолети. Което пък е причина наследникът на S2000 да не е толкова впечатляващ като техника и да се предлага на по-достъпна цена.