2014 се оказа добра година за бизнеса с ретро автомобили в Щатите - за 12 месеца бяха продадени класически коли на обща стойност 1,3 милиарда долара. Това е със 100 милиона повече от 2013 и огромната част от тези пари бяха похарчени за красиви модели, дело на Ferrari.
Черните кончета не се справят особено добре във Формула 1, но бизнесът им със серийни автомобили върви отлично, дори се предполага, че новият президент на компанията Серджо Маркионе в скоро време ще нареди увеличение на производството до 10 000 бройки годишно. А що се отнася до търговията с класики - там нещата са повече от отлични.
Девет от десетте най-скъпи ретро коли, продадени на търг през 2014 в САЩ са с марката Ferrari. Аукционните къщи отчитат ръст на цените на ретро колите на Скудерията с 43%.
Разбира се, №1 за годината е Ferrari 250 GTO, продадено от Bonhams в Монтерей за рекордните малко над 38 милиона долара - световен рекорд, не само за пазара в Америка. И този прекрасен екземпляр е една от осемте машини Ferrari, продадени за осемцифрена сума. Всъщност рекордът е 38,115 милиона долара.
RM продаде 265 GTB/C Speciale за 26,4 милиона долара, Bonhams намери нов собственик на един 375-Plus срещу 18,4 милиона долара в Гуудууд, Gooding получи 15 милиона долара за 250 GT California Spider, а бляскавият списък допълват 250 LM (RM, 11,5 милиона долара) и 275 GTB/4 - автомобил, принадлежал на Стив Маккуин, който беше продаден за 10 милиона долара.
Малко по-евтино се изтъргуваха по една бройка 250 California, 275 и 250 Mille Miglia - всеки един от тези автомобили струваше по 8 милиона долара.
Единствените, които успяха да се доближат до доминацията на Ferrari на аукционите се оказаха два прекрасни Ford GT40. Другото изключение се оказа един McLaren F1, който Gooding продаде за 10,75 милиона долара в Пебъл Бийч - сериозно постижение, наредило този изключителен автомобил пред колата на Стив Маккуин.