Това е топ вариантът на Pagani Zonda. Засега. Новата версия Revolucion е много по-екстремен от „базовия" Zonda, но едва ли ще остане последния вариант на супер автомобила. Новият модел Huayra все още не е изместил Zonda от производствената линия на Pagani, така че е рано да отписваме Zonda.
Без съмнение, Revolucion е най-мощният и най-лек представител на моделното семейство Zonda - оборудван е с 6-литров V12 двигател с мощност 800 конски сили, максималният му въртящ момент е почти 730 Nm, а теглото на автомобила е едва 1070 килограма - по-малко от Ford Fiesta ST. Това означава 760 конски сили мощност на тон тегло - съотношение, което е по-добро от постигнатото при най-бързия супер автомобил в света Bugatti Veyron Super Sport, постигнал 431,3 км/ч.
Топ версията на Pagani Zonda
В сравнение със Zonda R мощността е увеличена с 50 конски сили, а въртящият момент - с 191 Nm, като теглото на болида е намалено с 34 килограма. Zonda R има максимална скорост 375 км/ч и ускорява от 0 до 100 км/ч точно за 3 секунди. Така че е напълно оправдано да очакваме, че Revolucion ще е още по-динамична машина. А автомобилът има амбиции да подобри рекорда на Zonda R на Северната отсечка на Нюрбургринг - 6, 47 минути за обиколка.
Двигателят задвижва задните колела, трансмисията е 6-степенна секвенциална, а от Pagani гарантират, че смяната на предавките става за около 0,02 секунди - отлично постижение и за състезателен автомобил. Системата за тракшън контрол има 12 степени на проявление, а ABS-системата е доработена. Промени е претърпяла и аеродинамиката на целия автомобил - вече са налице карбонови дефлектори на предния капак плюс два спойлер плюс крило тип „перка на акула" отзад, точно както това е направено при Lamborghini Veneno.
DRS и други особености
Акцент в задницата е огромното крило, снабдено с DRS-система, която се активира ръчно с бутон от волана при скорост от поне 100 км/ч. По-продължителното натискане на бутона активира крилото и тук за разлика от Формула 1 няма зони за активиране на DRS-системата, която намалява аеродинамичното съпротивление и увеличава скоростта на правите.
Спирачките са карбон-керамични, които са с 15% по-леки от тези на Zonda R и които осигуряват за по-дълго време постоянно спирачно усилие.
Revolucion обаче няма хомологация за шофиране по обществени пътища и струва 2,2 милиона евро плюс данъци, такси и акцизи. Това е над два пъти повече от цената на конкурентните модели на Ferrari и McLaren и с над 1 милион евро по-малко от това, което ще ви поискат за Lamborghini Veneno.
Производствената серия е повече от скромна - пет автомобила, четири от които са вече продадени.