Серийното производство на възродените автомобили Alpine започва догодина, а окончателният вариант на модела, с който ще бъде възродена легендарната френска марка ще бъде показан до края на годината. Това заяви големият шеф на Renault Карлос Гон, застанал пред впечатляващия концептуален модел Alpine Vision, който, според него и главния дизайнер на Alpine Антони Вилен, представя „на 80 процента окончателния вариант" на серийния модел.
Завръщането на Alpine беше белязано с пищно посрещане на новия концепт Vision, който пък е еволюция на миналогодишния Celebration и на яхтеното пристанище в Монте Карло бяха строени 85 автомобила A110 заедно с гордите им собственици, събрани от цяла Франция, които също станаха част от представянето.
Renault успешно експлоатира рали наследството на Alpine и част от представянето станаха някои от най-успешните пилоти на марката, водени от Бернар Дарниш и Жан-Пиер Никола.
Гон обяви на представянето, че изграждането на Alpine започва отново и ще бъде в традициите, останали след създателя на марката Жан Ределе, което означава, че бъдещите собственици на Alpine могат да разчитат на леки, динамични и мощни автомобили, които доставят удоволствие от шофирането.
Бъдещият модел на Alpine ще е със средно разположен двигател и според непотвърдена информация, теглото му ще е едва 1100 килограма. Същото важи и за двигателя, но се предполага, че автомобилът ще се задвижва от 1,8-литров 4-цилиндров турбо двигател, създаден на базата на 1,6-литровия мотор от Clio RS. Мощността му ще е около 250 конски сили, а в топ версията си новият модел на Alpine ще има мощност 300 конски сили.
Също като при А110 двигателят ще задвижва задните колела, което обещава стабилност, точност на управлението и динамика, а също така е много вероятно единственият вариант на трансмисията да е 7-степенна предавателна кутия с два съединителя.
Естествено, създателите на Alpine Vision са почерпили сериозна част от вдъхновението си от иконата А110 като Вилен поясни, че той и екипът му са заснели и анализирали всички характерни елементи на моделите на Alpine от миналото, а след това са започнали работа по дизайна на Vision. Концептът беше показан със семпъл интериор, но той, заедно с още някои елементи - като страничните огледала например, ще бъдат преработени за серийната версия на модела.
Вилен, който е бил в екипа, създал успешните Captur и Clio IV за Renault, обяви, че това е най-сериозният проект в кариерата му, но отказа да коментира как ще се разраства гамата на Alpine, тъй като вече се появиха слухове, че най-сериозното „осребряване" на възраждането на легендарното име ще настъпи след няколко години, когато марката предложи на пазара SUV модел.
А що се отнася до цената на бъдещия модел, който ще има сериозна конкуренция в лицето на Alfa Romeo 4C и дори Porsche Cayman, Карлос Гон успя да намери достатъчно точен на този етап отговор.
„Днес един добре запазен Alpine A110 струва 80 000 евро, което е страхотна цена за такъв автомобил легенда - заяви Гон. - Аз мога да ви обещая, че новият Alpine ще е по-евтин, но още е рано за точни цифри, тъй като до края на годината ще покажем серийната версия, а производството, което отново ще е в Диеп, започва през 2017 година."
Що се отнася до цената, то 50 000 евро е повече от реалистично очакване за серийната версия на Alpine, която също обещава да е много вълнуваща.