Сливането на Fiat Chrysler и Peugeot - една от сделките на годината

Fiat Chrysler и Peugeot обединяват сили и се сливат в една обща компания, която има амбицията да бъде четвъртият по големина автомобилен производител в света. Това прави обединяването им една от сделките на годината.

Договорът между двете компании беше подписан в средата на тази седмица и ще сложи под една шапка някои от най-популярните автомобилни брандове - от Dodge и Jeep до Maserati, Citroen и Opel.

Очаква се новата компания да генерира приходи от 170 млрд. евро годишно.

Сливането ще позволи на двете марки, които в момента гравитират около Топ 10 на световните автомобилни производители, да задминат по приходи Honda, General Motors и Ford и да се наредят веднага след Volkswagen, Toyota и Renault-Nissan-Mitsubishi.

При финализирането на сделката всички акционери и в двете компании ще получат акции в комбинираната фирма. Колкото до името на новата компания, то все още не е ясно.

Говорител на Fiat Chrysler заяви, че в момента текат преговори и името е в процес на обсъждане, но най-вероятно ще е комбинация между имената на двете фирми.

В съвместно прессъобщение се съобщава още, че нито един завод на автомобилните производители няма да бъде затворен заради сливането. Все пак очакванията са за продажби от над 8,7 млн. автомобила годишно.

Председател на новото дружество става председателят на Fiat Chrysler - Джон Елкан, а изпълнителен директор ще бъде изпълнителният директор на Peugeot - Карлос Таварес.

Нашето сливане е огромна възможност да заемем по-силна позиция в автомобилната индустрия, казва Таварес. Той допълни, че ще се стремят да овладеят и да бъдат най-добрите в прехода към чиста, безопасна и устойчива мобилност и да предоставят на клиентите продукти от световна класа, а заедно с тях и технологии и услуги.

Таварес също така подчерта, че това е сделка между два вече успешни и доказали се бранда, и не пропусна да отбележи стабилните приходи на Fiat Chrysler и на Peugeot, които постигат след финансовата рецесия. Сега предизвикателството е комбинираните приходи също да достигнат нови, рекордни нива.

Освен това двете компании имат амбицията да намалят разходите чрез споделяне на платформи, върху които да бъдат изградени различни серии автомобили, двигатели и други технологии, които в момента се прилагат в поточните линии на брандовете.

Конкуренцията при производството на среден клас автомобили става все по-ожесточена, така че сделката би трябвало да облагодетелства и италиано-американския, и френския бранд.

Комбинирането им ще допринесе и за повече разнообразие в географското разпространение - Fiat Chrysler например имат добри позиции в Северна Америка, а Peugeot - в Европа.

Седалището на новата компания ще бъде в Нидерландия, където в момента се намира това на Fiat Chrysler.

Заради мащабите на сделката обаче тя ще бъде окончателно финализирана най-рано след година, тъй като се нуждае и от одобрение от всички акционери и от множество държавни агенции в няколко страни. Крайният срок за окончателното приключване на сливането е 15 месеца.

Сделката между двете компании беше обявена още през октомври тази година. Освен по-икономично производство на коли с двигатели с вътрешно горене, тя цели и оптимизиране на разходите по разработката на нови електрически превозни средства.

А огромният капитал, необходим да се посрещат все по-сериозните регулации на Европейския съюз и Китай, е все по-непосилен за отделните играчи в автомобилния бранш.

Новините

Най-четените