Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-ефективният електрически Mercedes-Benz иска да катурне Tesla от трона

Подобна техника се използва при някои от автомобилите от Формула Е Снимка: Mercedes-Benz
Подобна техника се използва при някои от автомобилите от Формула Е

"Хубав е, ама не е Tesla" - това се казва за почти всеки електромобил, който излиза напоследък на пазара.

Действително колите на Илон Мъск остават недостижими по доста показатели като приятния софтуер, красивия изчистен дизайн и, не на последно, големия пробег, който достига до 650 километра с едно зареждане.

Никак не е случайно, че останалите брандове всячески се опитват да нарушат тази хегемония и в надпреварата участват и имена като Porsche, Lamborghini и Bentley.

Но може би Mercedes-Benz са най-близо до това да катурнат Tesla от първото място.

В средата на април компанията представи концептуалния Vision EQXX, който би трябвало да може да измине 1000 километра само с едно зареждане. И въпреки че електрическият луксозен автомобил не е предвиден за серийно производство, от Mercedes-Benz вече имат навика да влагат топ технологиите си от концептуални към реални коли.

Снимка: Mercedes-Benz

Така стана с Vision EQS, който впоследствие излиза на пазара само като EQS и представлява красив и пъргав седан, който е изцяло електрически.

Колкото до Vision EQXX, на външен вид той прилича малко на Lucid Air. Предницата е абсолютно лишена от излишни детайли, фаровете са агресивно издължени, купето е ниско и скосено към задната си част. Максималната скорост, която концептуалният електромобил ще развива, е 140 км/ч.

Купето е изработено от карбонови нишки, които в случая са използвани и в голяма част от оборудването около батерията.

Подобна техника се използва при някои от автомобилите от Формула Е. За повече стабилност задната част е от лят алуминий.

Затова теглото на EQXX е с около 20 процента по-малко от това на средностатистическите електромобили от този клас. Само дизайна и аеродинамиката успяват да увеличат пробега с 20 до 30 километра. Допълнителен пробег идва и от зареждането чрез соларните панели, разположени на покрива.

В тавана има вградени 117 соларни клетки, които на всеки 1000 изминати километра дават допълнителни 25 километра.

Снимка: Mercedes-Benz

При едно пробно шофиране от швейцарския Зинделфиндген до френския Каси Vision EQXX успява да пристигне с оставащи 140 километра до пълното изтощение на батерията. Изводът на Mercedes-Benz, който самите те посочват в блога си, е, че серийните коли ще могат да изминават дори повече от 1000 километра с едно зареждане.

"Току-що ние задминахме крайпътен камък в производството на електромобили", заявяват още от компанията.

И ако самият Vision EQXX няма да бъде реалност, то брандът обещава до края на 2023 г. да покаже още 9 нови електромобила.

Всички те използват платформата, на която е изграден EQS. Засега се знае, че един от моделите отново ще е в сегмента на седаните и един ще бъде в SUV класа - поле, в което от Mercedes-Benz леко изостават.

Всяко от предложенията на немската фирма ще е с различни варианти за пробег, но със сигурност няма да пада под зададените от Tesla 600-650 километра.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
Тагове: mercedes, mercedes-benz, eqxx
 

Най-четените