На пръв поглед тази кола сякаш е оживяла от компютърна игра.
Поне холограмната ѝ боя и спортна визия намекват за нещо подобно. В действителност е концепция, която тепърва ще се бори да е новият сравнително бюджетен градски любимец.
Cupra UrbanRebel ще е бунтар не само по име, но и под капака.
Външният му вид е преднамерено футуристичен и драматичен, за да отговаря на идеята на Cupra, които се превръщат в серия за модерни електромобили. UrbanRebel вече беше представен виртуално, но ще има и своята физическа премира на мотошоуто в Мюнхен в средата на септември.
Моделът има някои чисто спортни детайли като масивния спойлер в задната част, страничните крила и ниския профил, който завършва с широка изкуствена решетка. Извън това ще е един от първите опити на бранда да създава компактни електромобили върху една и съща платформа за целта.
Фактът, че не е необходимо място за двигател с вътрешно горене значително улеснява задачата и спомага за скосените линии на автомобила.
"UrbanRebel е радикална интерпретация на разбиранията ни за електрическа кола", заявяват от Cupra в представянето си. Според тях спортната външност в бъдещето ще срещне дизайна на колите от улицата и ще се обединят в едно общо цяло.
Може би по тази причина засега концептуалния модел е само с две врати.
Като се има предвид обаче за какви купувачи ще е предназначен в бъдеще, най-вероятно ще се сдобие с още две врати и една за багажника. Освен това за момента Cupra се цели най-вече в европейския и азиатския пазар, където компактните автомобили с пет врати все още са на почит.
UrbanRebel изоставя всичките си претенции за градски и не-спортен електромобил, когато става въпрос за представяне на пътя. Той ще има 335 конски сили, макар че според компанията на моменти те ще достигат и до 429, като ускорението от 0 до 100 км/ час ще става за около 3,2 секунди.
Подобни показатели също ще се променят, когато колата премине от концепция към серийно производство. Въпреки това все пак UrbanRebel ще запази поне 200 от своите конски сили и като всеки електромобил ще има прилично бързо ускорение.
Все пак според Drive.com Cupra ще вкара и някои приятни спортни елементи и в серийния си вариант.
Възможно е брандът да остави задвижването на четирите гуми от два електромотора, което ще допринесе за мощността на колата. Производителят сигурно ще се изкуши да остави и хамелеоновия цвят, както и V-образните лога на капака и върху двете предни врати. Вероятно е фаровете да бъдат оформени в същото лого.
Всичко това обаче, както уточнява директорът по дизайн на Cupra - Хорхе Диаз, няма да е напълно ясно до 2025 г., когато се очаква този "градски бунтар" да влезе в серийно производство.